Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 16 jun 2025 23:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

NON-actiefstelling vanwege vertrouwensbreuk
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ych1507

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015 10:18    Onderwerp: NON-actiefstelling vanwege vertrouwensbreuk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zo een 2 weken terug door de directie uitgenodigd om mijn kant van het verhaal te doen betreft diefstal van 1700 Liter diesel in 1 nacht ( tussen 19-6).
Dit omdat de buren ( medewerkers ander firma) 2 fotos van mij hebben gemaakt en naar het bedrijf waar ik voor werk te hebben vertuurd.

( De foto's die gemaakt zijn, zijn erg onduidelijk.
- foto 1 is te zien dat ik naast mijn auto loop
- foto 2 is te zien dat ik wegrij)
Daarnaast verklaarden zij dat zij mij met jerrycans hebben gezien en geluiden hoorden. ( auto zat te brommen)

Naar aanleiding hiervan ben ik uitgenodigd om mij kant van het verhaal te doen. Dit heb ik ook gedaan.

Ik heb verklaard dat ik wel na werktijd ben langsgeweest om vuil te storten, en dat deze foto wel gemaakt kunnen zijn op dat moment.

Kort gezegd. alleen vermoedens maar geen bewijzen.
Gesprek was afgerond en eigenlijk afgesproken dat het binnen de 4 muren zou gaan blijven om te voorkomen dat dit een eigen leven gaat leiden.

Vervolgs teruggegaan naar mn werk komt mn directleidinggevende en vraagt mij hier ook naar. Daarnaast blijkt naast de directie nog 2 andere personen op de hoogte te zijn van het voorval. Maakt in de eerste instantie niet uit ondanks dat er gezegd is dat het binnen 4 muren zou blijven.

2 weken later net voordat ik vertrok richting huis werd ik door de directie geroepen.

Ze konden het toch niet laten lopen en werd voor de keuze gesteld.
- opbiechten
- er wordt aangifte tegen mij gedaan.

Ik heb gekozen om niet op te biechten.

Hieronder "correspondentie achter mijn rug om"

1. Je kunt hem opnieuw uitnodigen maar dat levert volgens mij niet veel meer nieuwe informatie op. Het zal zijn woord tegen het jouwe zijn. En er blijft onvoldoende bewijs. Je hebt geen foto of film materiaal waar duidelijk op te zien is dat hij diesel gestolen heeft. Uiteraard heb je wel getuigen, maar of die bereid zijn deze informatie te delen met de politie is een tweede. En dat kan alleen als je aangifte hebt gedaan.

Als je meer tijd hebt om te onderzoeken dat hij daadwerkelijk schuldig is aan diefstel dan kun je hem op non-actief zetten. Met behoud van loon blijft hij dan thuis. In die tussentijd kan Hofman of de politie e.e.a. onderzoeken.

2. Je kunt hem uitnodigen en aangeven dat we aangifte gaan doen maar voor we dat gaan doen hem nog een keer de kans geven om het op te biechten. Zo niet dan rest ons niets anders dan de politie in te schakelen, zodat zij de zaak uit kunnen zoeken.

Als je het sterke vermoeden hebt dat hij het wel gedaan heeft, maar het onvoldoende kan bewijzen dan kun je het op een vertrouwensbreuk gooien.

Dat we er geen goed gevoel aan over gehouden hebben en het vertrouwen weg is en er voor ons niets anders op zit om de arbeidsovereenkomst te willen ontbinden. Ook voor hem is dit beter omdat als dit uitlekt collega’s hem ook niet zullen vertrouwen. De koninklijke weg is dan: Je krijgt dan een situatie dat hij juridisch advies zal inwinnen en dat we er via een vaststellingsovereenkomst uit kunnen komen. Je zult hem dan wel een transitievergoeding moeten betalen. 5 dienstjaren tegen huidige salaris

Nog gevraagd van wat gebeurt als ik toch ontschuldig ben, hoe gaat het dan verder. Antwoord was vertrouwen is weg dus rest er niets anders dan ontbinding van het contract. en ze gooien het op vertrouwensbreuk.

Ik weet van mn zelf dat ik hier niets mee te maken heb

Mijn vraag is dus: Wat kan ik allemaal gaan doen?

- ik heb rechtsbijstand ingeschakeld
- Wat kan ik doen tegen degene die foto's van mij heeft gemaakt?
- de werkgever-werknemer verhouding is verslechterd, waardoor het eigenlijk moeilijk wordt om hier weer aan de bak te gaan. Maar als ik elders ga soliciteren in de zelfde functie( geen vastdienst meer, loonderving). hoe moet ik hiermee omgaan
?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Werkgever zal waarschijnlijk geen ontslag op staande voet meer kunnen verlenen omdat er teveel tijd overheen gegaan is (niet meer 'onverwijld'. Daarnaast kunnen ze (waarschijnlijk) dus geen dringende reden aantonen.

Als werkgever tot gedwongen ontslag wil komen (niet op staande voet), dan kan dat in een dergelijke zaak met wederzijds goedvinden of kan werkgever het via de kantonrechter proberen als je daaraan niet meewerkt. Voor dat laatste heeft ze waarschijnlijk onvoldoende grond als zij de diefstal niet aannemelijk kan maken (uitgaande van jouw informatie). Het is niet zo dat een niet bewezen vermoeden grond voor ontslag wegens vertrouwensbreuk is als er geen andere gronden zijn.

Of je mee wilt werken aan ontslag met wederzijds goedvinden hangt van jouw persoonlijke situatie af, waaronder de arbeidsmarktpositie, leeftijd, duur dienstverband, individuele wensen over het dienstverband en de mate waarin werkgever bereid is af te kopen. Als zij alleen de transitievergoeding wil betalen is dat waarschijnlijk te weinig om in te stemmen. Je hebt mogelijk een goede onderhandelingspositie gelet op het voornoemde feit dat werkgever wellicht zonder jouw instemming niet tot ontslag kan komen.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Reclame aan het maken torilion?
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
torilion

torilion

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:

Nee, antwoord aan het geven op de vraag/ situatie.

Links naar de website als onderschrift zijn overigens geoorloofd voor zover ik weet, als je daarop doelt.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

torilion schreef:
UwJurist.nl schreef:

Nee, antwoord aan het geven op de vraag/ situatie.

Links naar de website als onderschrift zijn overigens geoorloofd voor zover ik weet, als je daarop doelt.

Ja, uiteraard doel ik op de links naar je 3 eigen websites. Niet chique.
ych1507

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

torilion schreef:
Werkgever zal waarschijnlijk geen ontslag op staande voet meer kunnen verlenen omdat er teveel tijd overheen gegaan is (niet meer 'onverwijld'. Daarnaast kunnen ze (waarschijnlijk) dus geen dringende reden aantonen.

Als werkgever tot gedwongen ontslag wil komen (niet op staande voet), dan kan dat in een dergelijke zaak met wederzijds goedvinden of kan werkgever het via de kantonrechter proberen als je daaraan niet meewerkt. Voor dat laatste heeft ze waarschijnlijk onvoldoende grond als zij de diefstal niet aannemelijk kan maken (uitgaande van jouw informatie). Het is niet zo dat een niet bewezen vermoeden grond voor ontslag wegens vertrouwensbreuk is als er geen andere gronden zijn.

Of je mee wilt werken aan ontslag met wederzijds goedvinden hangt van jouw persoonlijke situatie af, waaronder de arbeidsmarktpositie, leeftijd, duur dienstverband, individuele wensen over het dienstverband en de mate waarin werkgever bereid is af te kopen. Als zij alleen de transitievergoeding wil betalen is dat waarschijnlijk te weinig om in te stemmen. Je hebt mogelijk een goede onderhandelingspositie gelet op het voornoemde feit dat werkgever wellicht zonder jouw instemming niet tot ontslag kan komen.

Dank je voor je antwoord.

Ik heb nog een vraag?

Ik heb tot op heden nog geen bevestiging ontvangen van de schorsing.

Het is vreemd.

Het voorval heeft plaatsgevonden op 26-10

afgelopen vrijdag is pas aangifte gedaan.
Er is ook aangifte gedaan omdat ik mijn werklaptop heb meegenomen.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is de vraag?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds