|
Auteur |
Bericht |
Twitterjo
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 apr 2009 7:20 Onderwerp: Mondelinge overeenkomst voor keuken |
|
|
Gister bij een "keukenvechter" geweest voor een keuken, hier een aanbod gekregen van een prijs die geldt t/m zaterdag sluitingstijd. Nu heb ik toegezegd dat ik kom tekenen mits de afmetingen ook in orde zijn. Maar bij nader inzien heb ik geen goed gevoel bij dit hele verhaal en wil ik er dus vanaf. Kan dit zomaar?
Ik heb niets getekend, maar dus wel mondeling toegezegd....
Ik hoor graag van jullie! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 17 apr 2009 11:28 Onderwerp: Re: Mondelinge overeenkomst voor keuken |
|
|
Twitterjo schreef: | Gister bij een "keukenvechter" geweest voor een keuken, hier een aanbod gekregen van een prijs die geldt t/m zaterdag sluitingstijd. Nu heb ik toegezegd dat ik kom tekenen mits de afmetingen ook in orde zijn. Maar bij nader inzien heb ik geen goed gevoel bij dit hele verhaal en wil ik er dus vanaf. Kan dit zomaar?
Ik heb niets getekend, maar dus wel mondeling toegezegd.... |
In principe heb je gewoon een rechtsgeldige (mondelinge) overeenkomst. Je kunt er dus eigenlijk niet "zomaar" meer vanaf. Maar dat weet die "keukenvechter" waarschijnlijk niet. Ik vermoed dat zij pas na tekening een overeenkomst aannemen. Het lijkt mij geen probleem als je er heengaat of heenbelt om te zeggen dat je niet ingaat op hun aanbod. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 17 apr 2009 13:06 Onderwerp: |
|
|
Omgekeerd, als een keukenleverancier bij mij kwam en vroeg of hij iets kon met een dergelijke mondelinge toezegging, zou hij er waarschijnlijk van afzien er een zaak van te maken.
Mocht de klant zich op het standpunt stellen dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen, dan zou de keukenleverancier eventueel naar de rechter moeten om de klant tot betaling te dwingen.
Daarbij zal bewezen moeten worden dat de klant mondeling akkoord is gegaan met de offerte. Daarbij zal het allereerst moeilijk worden duidelijk te krijgen wat er precies is gezegd. Vervolgens is het maar de vraag of de rechter hier een akkoord met de offerte in ziet. "Ik kom langs om te tekenen" is niet hetzelfde als "ik ga akkoord met de offerte".
Dat wordt een kostbare zaak, met weinig garanties op een succes.
Daarbij komt dat de keukenleverancier in de media wel eens in een slecht daglicht kan komen te staan, als hij de klant koste wat kost tot afname van de keuken wil dwingen.
Ik zou de keukenleverancier adviseren geen stappen te ondernemen, totdat hij een ondertekende overeenkomst heeft (en misschien de aanbetaling al binnen heeft).
Het zal voor de keukenleverancier niet de eerste keer zijn dat iemand met een offerte naar huis gaat, maar dit om wat voor reden dan ook niet tot een ondertekende overeenkomst leidt. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Twitterjo
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 27 apr 2009 23:29 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk maakte zij er geen punt van, opgelost ! |
|
|
|
 |
|