Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 1:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mondelinge omgangsregeling baby 8 maanden
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De praktijk leert echter dat vrouwen die geslagen worden keer op keer teruggaan naar dezelfde partner, of een gelijk type, waar dan mogelijkerwijs nieuwe klappen volgen.
En dát is volgens mij wat Henk nou net bedoelde Wink
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 3:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Silvie schreef:
De praktijk leert echter dat vrouwen die geslagen worden keer op keer teruggaan naar dezelfde partner, of een gelijk type, waar dan mogelijkerwijs nieuwe klappen volgen.

Inderdaad Simone en Silvie; zulke vrouwen hebben ook een 'verleden' en hun beweegredenen.

Moedertje schreef:

Ik laat het wel weten wat het woensdag is geworden!

Hoe ging het?

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry dat ik het nu pas laat weten maar het was behoorlijk chaotisch de afgelopen tijd.

De voorzieningrechter heeft besloten dat hij hem 1 dag in de week mee krijgt.

Hij kwam tot deze conclusie omdat hij vond dat er tijdens een kortgeding geen navolging van de omgang kan worden gevraagd omdat er niets op papier stond. Omdat wij nooit zijn getrouwd maar enkel samenwoonden kon hij hier geen beroep op doen. Hij zei ook dat het geen plek was om alles uitgebreid na te gaan en omdat er daarnaast nog een bodemprocedure loopt vond hij het belangrijker dat er mediation plaats ging vinden. Dit is nu ook het geval. Vandaag was onze eerste afspraak.

Ik was er in het begin heel erg blij mee maar nu merk ik dat ook dit geen zin heeft. Hij blijft mij telefonisch lastigvallen en na een minuut (letterlijk) de rechtbank te hebben verlaten vroeg hij mij of hij ons kindje niet gelijk kon zien. Terwijl we bij de rechter hadden afgesproken dat hij hem het weekend mocht zien! Verder blijft hij respectloos naar mij toe en mij bedreigen. Ik dacht dat dit een tijdelijke oplossing zou zijn maar helaas! Hij komt hem op tijd halen en brengen maar verdere contact mbt ons kindje is onmogelijk. Als ik hem spreek wordt het ALTIJD een discussie en/of ruzie. En als ik besluit niet op te nemen dan blijft hij maar bellen. Ik vond het al moelijk om bij hem weg te gaan en nu we uitelkaar zijn laat hij mij nog niet met rust.

De bemiddelaar is ook maar een raar mens die zegt dat ik het verleden moet laten voor wat het is en dat ik digen uit het verleden niet als argument kan aankaarten waarom ik het geen goed idee vind dat hij hem vaker ziet en/of blijft slapen. Als dat zo zou werkne zouden alle gedetineerden allemaal makkelijk aan een baan komen en wordt je meteen geaccepteerd door de maatschappij nadat je een kind hebt verkracht/vermoord o.i.d. Het verleden speelt wel degelijk een rol. Ik moet hem weer kunnen vertrouwen. Mijn punt is niet dat hij zijn zoon niet mag zien, alleen ik acht hem zeer zeker niet in staat om meer dat dit(1 dag) voor hem te zorgen. En naarmate ons kindje ouder wordt des te vaker hij hem ziet als het goed gaat.

Verder is het inderdaad zo dat een vrouw ergens wel kiest om geslagen te worden. Ik had bij de eerste klap al weg moeten gaan maar ik had hoop. 'Het komt wel goed' en 'hij verandert wel'waren zaken die constant in mijn hoofd speelden. Totdat hij mij duwde toen ons zoontje al was geboren. Ik heb altijd gedacht dat als we alleen met zijn 2tje zouden zijn dan kies ik er zelf voor om met hem te blijven. maar nu we een zoontje hebben vind ik dat ik niet voor hem mag kiezen om in zo een situatie te blijven. Hij heeft recht op rust, regelmaat, liefde en geluk. Dit alles had ik hem niet kunnen geven als ik nog met zijn vader was gebleven. En dit was hetgeen dat mij de kracht heeft gegeven en nog steeds geeft om voor mijn zoontje te vechten!

Zo wat een verhaal he! Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Moedertje

BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat een vrouw die geen kind heeft wellicht sneller voor een man valt die ook slaat. Echter als je een kind hebt ben je veel kieskeuriger en pap je niet met de eerste de beste aan. Dat hoop ik tenminste. Je kiest niet alleen een partner, je kiest ook een man in je kinds leven. Ik weet van mezelf dat ik niet zo snel voor iemand zal vallen. "Je moet voor iemand kiezen met je verstand en niet met je hart" zegt mijn moeder altijd. Een wijze les die ik op een harde manier heb moeten leren!
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 9:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moedertje, dank je wel voor de update en het delen van je verhaal.
De uitkomst voor nu is dus dat jouw stelling (1 dag per week) is toegewezen. Afwachten hoe het in een bodemprocedure gaat.
Ik hoop van harte voor je dat er via het mediationtraject wat kan veranderen, al kan ik me heel goed voorstellen dat jij de mededeling dat je het verleden moet laten rusten niet begrijpt. Probeer je positief op te stellen in de mediation. Jouw houding daarin zal ongetwijfeld meespelen in de bodemzaak. Maar hou ook gewoon je ogen open voor de feiten (en hou die eventueel bij, waarbij ik wel aanteken dat je niet alleen moet focussen op de shit), want ik kan me heel goed voorstellen dat je je in elk geval nu nog zorgen maakt over hoe het de dag dat het kind bij vader is allemaal verloopt.

Succes!
Moedertje

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het heel moeilijk om me open te stellen tijdens de mediation. Ik voel me niet begrepen, gerespecteerd en serieus genomen. Die vrouw loopt al te veroordelen dat hij best zijn mag zien naast de uitspraak van de rechter. Hij was langs de kinderopvang geweest en dat wil ik niet hebben. Zij snapt niet dat ik hem daardoor niet vertrouw in zijn afspraken. Zij zag het probleem niet in en vond het geen probleem als hij dat deed.

Ik wil hem eerst vertrouwen dat hij het kan en het van daaruit opbouwen. Zij snapt dit niet en vind dat hij maar meteen mee moet naar het consultatiebureau en de babyfysio!!!!! Volgens mij heeft zij ze helemaal niet op een rijtje allemaal. Ik zeg tegen haar dat ik bang voor hem ben maar dat moet ik volgens haar gewoon effe opzij schuiven Shocked

Ik heb net een brief opgemaakt die ik naar haar opstuur dat ik serieus genomen wil worden en dat mijn angst en gevoel gerespecteerd moet worden.

Kijken wat er dan volgt.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat de vrouw van mediation ook rekening moet houden met de gevoelens en rechten van de vader.
Dat kan voor jou best moeilijk te verteren zijn.
Maar dat is nou net waar de mediation om draait denk ik; jullie zullen allebij wat water bij de wijn moeten doen. Hoe hoger de eisen die je wilt stellen hoe meer water je bij de wijn zult moeten doen en dat geld ook voor de vader.
Moeilijke tijd maar zoals je moeder al zei: gebruik je hart maar ook je verstand en stel de belangen van je kind boven de belangen van jezelf en die van de vader voorlopig. Hoe minder geruzie en spanning hoe beter.

Probeer niet in een conflict met de mediator te raken.

Sterkte. Wink

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is ook waar het mij om gaat, de belangen van mijn kindje!!!!

Hij is tenslotte pas 9 maanden!!!! Ik wil gewoon rust, regelmaat en een vredige omgeving. Hij was altijd met andere dingen bezig ipv met zijn zoontje. Het is niet meer dan logisch dat je de omgang opbouwt. dat is mijn visie tenminste.

Ik vind niet dat ze de belangen van vader en/of moeder moet behandelen maar de belangen van de kleine. Nu doet zij uitspraken waar zij geen recht toe heeft en waarvan ze niet weet wat dat bij hem te wege gaat brengen. Ik vind dat een behoorlijk iets. Ze kan niet zeggen dat ik mij net strik aan de omgangsregeling moet houden en dat het ok is als papa langs de kinderopvang gaat. De omgangsregeling die we hebben is de enige houvast die we hebben en dat probeert ze te ontkrachten. Zo maakt ze het allemaal nog moeilijker.

Ik heb toch ook recht op een andere mediator mocht ik dat in de toekomst willen?
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moedertje schreef:
Ze kan niet zeggen dat ik mij net strik aan de omgangsregeling moet houden en dat het ok is als papa langs de kinderopvang gaat.

Dat kan ze wel en ze deed het.
Niet zo strijden en je poot stijf houden, probeer door te praten een zo aanvaardbaar mogelijke oplossing te krijgen. Dat is waar mediation om draait.
Vraag de mediator waarom ze denkt dat wat ze zegt in het belang is van je kind en denk daar eerst eens over na en bespreek dat met familie of vrienden. Als je daarna pas terug reageert naar de mediator dan zul je zien dat er beter naar je geluisterd wordt.
Het is de bedoeling dat je met de mediator en de vader in gesprek gaat en afspraken maakt. Het is niet de bedoeling dat je ze wegstuurt als het je niet aanstaat wat ze zeggen.
Dat het makkelijk gaat worden dat zal je mij niet horen zeggen.

Shoppen van mediator naar mediator tot je er een vindt die doet wat je wilt, zal niet gaan werken. Dat is ook niet de bedoeling van mediation.

Als deze mediator je echt niet ligt dan zou je misschien kunnen wisselen maar hoe dat in zijn werk gaat, weet ik niet.

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ze het heeft gedaan heb ik gemerkt. Maar als iemand objectief moet zijn dan kan ze zulke dingen toch eigenlijk niet zeggen. Ze kan het denken en vinden maar het uitspreken wat ZIJ DENKT dat ok is gaat een beetje te ver.

Ik hoef niet te hoppen van mediator naar mediator maar ik wil wel het gevoel hebben dat ik serieus genomen wordt en ik vraag haar niet om haar mening, zij is zodat zij kan kijken wat ik wil en wat hij wil en zo het gesprek leiden en niet zelf conclusies gaan trekken en uitspraken te doen. Als we eindelijk iets papier hebben staan en zo vader en kind elkaar kunnen zien dan moet ze dat niet gaan ontkrachten. Zo gaat hij ook het gevoel krijgen dat hij zich er niet aan hoeft te houden en dan telkens naar de kinderopvang gaat.

Probeer mijn punt te snappen......
Lexus

Leeftijd: 65
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de nodige (beroepsmatige) ervaring met de geschetste problematiek.
In elk geval is duidelijk dat mannen nooit, maar dan ook echt nooit, geweld mogen gebruiken tegen hun partner. Of deze vrouw haar kind niet zou moeten meegeven aan deze man laat ik in het midden. Ik vind dat ik daar geen oordeel over moet hebben. ALs zij besluit dat het voor het kind beter is om niet bij die man te zijn, heeft deze man vrijwel geen mogelijkheden om dit af te dwingen. Weliswaar kan de rechter - als deze de man in het gelijk stelt- opleggen dat deze vrouw het kind middels een regeling moet meegeven, als zij dat weigert staat hij machteloos. Niemand zal het kind bij de moeder ophalen om het bij de vader te brengen. Dat is dan ook de reden dat we een soort club van 'gekke vaders' of zo, hebben. Een morele mening hieromtrent noem ik niet. De rechter zou weliswaar een dwangsom per overtreding aan de moeder kunnen opleggen, maar als de centjes (bijna) op zijn, houdt ook dat op. Kortom, de praktijk wijst uit dat daar geen oplossing voor is.
Hopelijk is die mediator in staat om tot een acceptabele oplossing te komen.
Moedertje

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ik kan best tegen een feedback van haar maar ze moet objectief blijven. Ze moet mij niet veroordelen en ook de vader niet overigens. Wij zijn daar om een oplossing te vinden en rare uitspraken en je niet houden aan een afspraak werkt gewoon niet bevoordelijk.

Het is niet zo dat ik er niet tegen kan als ze iets zegt waar ik het niet mee eens ben. Dan klopt het dat je gewoon verder moet praten. Maar als zij zegt dat ik ook de reden ben waarom mijn ex slaat, dat ik me niet strik aan de omgangsregeling moet houden en dat ik verleden maar effe naast me neer moet zeggen alsof het niets is dan kan ik daar, net zoals elk ander mens denk ik niet tegen. Want ik voel dan alsof mij onrecht wordt aangedaan.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moedertje schreef:

...Maar als zij zegt dat ik ook de reden ben waarom mijn ex slaat....

Als ik dat nou zeg dan is dat tot daar aan toe maar een mediator hoort zoiets zeker niet te zeggen.

Zeg er iets van en richt je verder op aanvaardbare opossingen Wink

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja en dat bedoel ik. Als ze gewoon objectief blijft en dan ons laat praten en zij het gesprek leidt is voor mij voldoende. Haar persoonlijke mening en/of uitspraken zijn niet van belang. Ik heb er ook iets van gezegd, dat ik er geen enkel schuld aan heb en dat ik het een behoorlijke uitspraak vind die ze maakt. Haar punt was dat ze probeert duidelijk te maken dat iets niet uit het niets komt en dat ik zijn rode knop weet. Ik hield daarna gewoon mijn mond want ik vond het ronduit belachelijk. Ze was het eens dat ons kindje niet blootgesteld moet worden aan agressie, maar we moeten wel samen naar het consultatiebureau en de babyfysio. Ze luistert gewoon niet en heeft een ideaal plaatje of ze werkt gewoon uit een boekje en heeft verder geen ervaring erin.

Het andere probleem is dat hij ook nog gevoelens heeft voor mij. Ik denk ook dat dat eerst uit de weg geholpen moet worden voor wij uberhaupt normaal overweg kunnen.
Moedertje

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ze ook zei en dat was een beetje de druppel 'als je gerespecteerd wilt worden moet je je ex op een andere manier benaderen, je moet dan anders tegen hem praten en hem ook respecteren'. Volgens mij is zij echt helemaal koekoek! Ik moet respect hebben voor iemand die mij sloeg, uitscheld, nooit thuis is geweest, altijd vrienden en zichzelf voorop stelt, en er ook bijna nooit was voor zijn kind......................maar ja ik denk dat ik het allemaal eventjes goed moet gaan laten bezinken en dan volgende week eventjes tijdens de mediation het hierover hebben.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds