|
Auteur |
Bericht |
Bbb
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 22:09 Onderwerp: Mogelijk Woningruil!? |
|
|
Hoi,
Ik zit met een vraag..
Wij zijn een gezin van 4 personen, wonen in een 2kamer woning.
Nou hebben wij een woningruil kandidaat gevonden.
Een jongen van 22jaar die in een 5-kamerwoning woont.
Nu woont hij daar omdat zijn moeder onlangs 2 maanden geleden is overleden.
Hij wilt heel graag kleiner.
Hij is volgens de huurcontract de huurder van het huis. dit sinds 2 maanden. En hij heeft een normale inkomen.
Nu is mijn vraag is het mogelijk te ruilen, ik ben zo bang afgewezen te worden. en kan niet wachten op bericht van de woningbouw. Vandaar dat ik hier mijn vraag stel. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 10:34 Onderwerp: |
|
|
Daarvoor zul je toch echt bij de woningbouwstichting moeten zijn. Juridisch is er niets op tegen om te ruilen. Echter dat kan wel indruisen tegen het beleid van de woningbouwstichting. Wellicht achten die de nood van anderen om een woning van 5 kamers te betrekken hoger. |
|
|
|
 |
Bbb
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 12:42 Onderwerp: |
|
|
Oke iniedergeval bedankt voor je reactie.
Waar ik aan twijfelde was doordat hij mogelijk binnen 6 maanden zijn ouderlijke woning moet verlaten.
Is het daardoor nog mogelijk dat hij ruilt met iemand die in een 2kamerwoning woont.
Ondanks hij toch binnen 6 maanden het huis moet verlaten, mag hij die woning aanbieden voor woningruil? |
|
|
|
 |
Bbb
|
Geplaatst: di 25 mei 2010 20:13 Onderwerp: |
|
|
Zo vaak bekeken maar niemand die wat weet?  |
|
|
|
 |
Don
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 61
|
Geplaatst: di 25 mei 2010 20:40 Onderwerp: |
|
|
Bbb schreef: | Zo vaak bekeken maar niemand die wat weet?  |
Hoewel dat op het eerste gezicht wellicht niet veel indruk maakt zijn de factoren beschreven die de uitkomst zullen bepalen, namelijk het algemene beleid van de betreffende woningcoöperatie met betrekking tot woningtoewijzing en in het bijzonder woningruil en urgentie.
Er valt voor het overige weinig over te zeggen zonder meer concrete informatie. Die informatie kun je inwinnen bij de coöperatie. |
|
|
|
 |
|