|
Auteur |
Bericht |
bartjan
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 19:04 Onderwerp: Misleidende reclame sexindustrie? |
|
|
hallo
ik heb een vraag je over iets.
ik heb een tijdje geleden ergens een vermoeden over gehad.
het is dat iedereen wel 's avonds op TV die SEX Reclames ziet
dat je naar meiden kan smsen.
ik ben er achter gekomen dat mensen die daar naar sms'en zwaar in de maling worden genomen.
Die vrouwen (mannen) waar van je een sms krijgt zitten namelijk, gewoon achter een computer in een soort van chatbox te chatten.
Dus al zou je eem sms krijgen, dan nog krijg je steeds van andere persoon een smsje.
weten jullie of dit wel mag en toegestaan is, want ik denk dat dit strafbaar is ?
Mod: titel gewijzigd |
|
|
|
 |
Marckus
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 20:07 Onderwerp: |
|
|
Uw terminologie 'strafbaar' impliceert dat dergelijke praktijken strafbaar zijn gesteld in zogenoemde strafbepalingen. Ik moet u hierin teleurstellen, en kan u op voorhand stellen dat dit niet het geval is.
Het zou echter wel een breuk kunnen zijn op de verbindtenis die men aangaat.
Mijns inziens ga je een 'verbindtenis' aan met het sex-sms bedrijf, en niet met de meisjes individueel. Ik vraag me ten zeerste af of een sex-sms als voldoende individueliseerbaar kan worden gezien om daar bepaalde rechten aan te ontleden.
Ik zou stellen dat het nog strafbaar is, nog onrechtmatig. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 22:11 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je dan in de zin van misleidende reclame? In dat geval kun je bijvoorbeeld een schriftelijke klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 1:25 Onderwerp: |
|
|
Het zou oplichting (art. 326 Sr) kunnen zijn. De valse hoedanigheid is er denk ik wel (jij denkt exclusief met persoon X te sms'en maar dat blijkt iemand anders te zijn en ook al niet exclusief). Ik zit echter met de wederrechtelijke bevoordeling. Die lijkt me niet aan de orde.
Een andere mogelijkheid zou bedrog bij verkoop (art. 329 onder 2) kunnen zijn.
Quote: | Artikel 329
Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft de verkoper die de koper bedriegt:
1°.
door hem die een bepaald aangewezen voorwerp kocht, opzettelijk iets anders daarvoor in de plaats te leveren;
2°.
ten opzichte van de aard, de hoedanigheid of de hoeveelheid van het geleverde, door het aanwenden van listige kunstgrepen. |
_________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 10:35 Onderwerp: |
|
|
Maakt het feitelijk ook wat uit? Je stuurt een berichtje en je krijgt wat terug. Top toch?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 2:41 Onderwerp: |
|
|
Feitelijk ben je natuurlijk een sukkel als je er in trapt, maar goed, dat was de vraag niet.
Net nog maar even het thuiswinkelprogramma van Veronica bekeken. Grappig genoeg dekken ze zich in door te vermelden dat daadwerkelijk afspreken niet mogelijk is en dat getoonde profielen kunnen afwijken van de werkelijkheid. Jammer voor hun i sdan wel weer dat ze allerlei reclames door elkaar heen hebben lopen en dat enkel bij één bepaalde reclame doen.
Ik denk dat gerechtelijke vervolging best wel eens kans van slagen zou hebben. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 2:52 Onderwerp: |
|
|
Er staat geloof ik bij dat er niet werkelijk afspraken gemaakt worden.
Mijn vriendin heeft ook een paar maanden gedaan. Enige thuiswerk wat werkelijk bestaat, zo lijkt het. |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 10:29 Onderwerp: |
|
|
Tja, de normen en waarden van onze geliefde premier komen vooral s'nachts goed tot hun uitdrukking op de Nederlandse TV.
Het is zowat de enige periode dat bijna alle zenders hetzelfde normen en waarden pakket uitzenden.
Volgens de 'norm' is het natuurlijk toegestaan en ook gewenst om één van de aangeboden nummers te kiezen maar men moet er niet teveel 'waarden' aan hechten. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 11:22 Onderwerp: |
|
|
PcDealer schreef: | Mijn vriendin heeft ook een paar maanden gedaan. Enige thuiswerk wat werkelijk bestaat, zo lijkt het. | Wel beter dan garnalen pellen, lijkt me  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 11:36 Onderwerp: |
|
|
Marco Knol schreef: | Feitelijk ben je natuurlijk een sukkel als je er in trapt, maar goed, dat was de vraag niet. |
Fijn dat je toch nog even de kans hebt gezien deze steek onder water uit te delen.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bartjan
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 18:57 Onderwerp: re |
|
|
ik zie hier staan in andere berichten van dat je er zelf intrapt
ben ik helemaal met je eens
ik zal zeggen hoe ik het weet
ik heb dit thuiswerk ook gedaan
ik ben een man en ik antwoorde sms gewoon
terwijl de klant denkt dat ik een vrouw bent
dus vandaar ik vroeg |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 20:40 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor die openheid daarover, bartjan.
Ben je nu bang dat je strafbaar bezig bent geweest? Was dat de reden voor je vraag? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 sep 2007 10:51 Onderwerp: Re: re |
|
|
bartjan schreef: | ik zie hier staan in andere berichten van dat je er zelf intrapt
ben ik helemaal met je eens
ik zal zeggen hoe ik het weet
ik heb dit thuiswerk ook gedaan
ik ben een man en ik antwoorde sms gewoon
terwijl de klant denkt dat ik een vrouw bent
dus vandaar ik vroeg |
Waarom dan zo'n misleidende topicstart en niet meteen openbaarheid van zaken geven  |
|
|
|
 |
|