Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 18:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Minnelijke schikking zonder erkenning letselschade
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jodelahietie

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012 3:50    Onderwerp: Minnelijke schikking zonder erkenning letselschade Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo beste mensen,

Mijn letselschade procedure heeft nu een stadium bereikt waarop de vezekeraar onderhandelen wil. (na 10 jaar)
De zaak ligt nog onder de rechter. Mijn collegas die voorgegaan zijn, hebben de eerste aanleg en het Hoger Beroep gewonnen.
Bij mij is causaal verband aangetoont. Mijn belangenbehartiger gaat ervan uit dat ook in mijn zaak de rechter een goede uitspraak naar mij zal doen.

Nu na al die jaren wil de verzekeraar ineens schikken. Maar er staat in de papieren: Ondanks het feit dat de aansprakelijkheid niet is erkend is mij verzocht te bezien of er in de minne tot een regeling kan worden gekomen.
Dus ze willen gaan schikken maar ze erkennen hun fout niet. Waar moet ik op letten bij zoiets?

De schade die geleden is, is nogal enorm. Deze zaak heeft al de nodige publiciteit gehad.

Dan vraag nummer 2
Ik ben via een no cure no pay (fnv bureau beroepsziekte) gaan procederen. Ik moet na afloop 22 procent aan fnv betalen.
Volgens mij kan ik deze kosten toch ook op de verzekeraar verhalen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik wacht in spanning af Very Happy

note: de kantonrechter heeft alweer uitstel genomen. De zaak ligt nu al een jaar bij de rechter. Heb 1 tussenvonnis gehad voor verzoek om info. Deze info is gedeeld en sindsdien heeft de rechter steeds het vonnis uitgesteld.
Ik zeg ik moet heeeeel veel geduld hebben Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1. Ik denk dat de verzekeraar geen aansprakelijkheid erkent in de brief omdat u wellicht anders met die brief in de hand alsnog naar de rechter gaat en stelt dat de verzekeraar zelf erkent dat zij aansprakelijk is. Een schikking bespaart (de rest van) een proces, u krijgt meteen duidelijkheid. U moet alleen schikken als de schadevergoeding plus tijdsbesparing u meer oplevert dan wachten op een vonnis van de rechter. Laat in ieder geval niet de zaak van de rol halen totdat u een regeling heeft ondertekend. Het staat u vrij om de onderhandelingen over een schikking af te breken en alsnog de zaak door een rechter te laten beoordelen.

2. Als uw vordering wordt toegewezen door de rechter zal hij waarschijnlijk de verzekeraar ook veroordelen tot betaling van de proceskosten. Die proceskostenveroordeling is echter meestal kleiner dan de daadwerkelijke kosten voor salaris. Het is dus niet gezegd dat u de volledige 22% vergoed krijgt.

Laatst aangepast door Regin op zo 10 jun 2012 10:13, in totaal 1 keer bewerkt
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012 10:11    Onderwerp: Re: Minnelijke schikking zonder erkenning letselschade Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jodelahietie schreef:
Ik zeg ik moet heeeeel veel geduld hebben Rolling Eyes
Maar je kunt intussen wel wettelijke rente bijtellen??
Jodelahietie

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tips...
Ik denk alleen dat er eerder een uitspraak van de rechter is, althans dat hoop ik, dan dat er overeenstemming wordt bereikt over het bedrag. Ik heb op diverse fora gelezen dat onderhandelingen wel soms 2 jaar kunnen duren. Of zijn dit excessen?

De rente is gevorderd in de dagvaarding.
Ik kan alleen geen wijs uit de link. Aan welk rentepercentage moet ik dan denken?

Bedankt!!
Regin

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2012 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De partij die op een schikking aanstuurt heeft kennelijk liever een schikking dan een rechterlijke uitspraak. Het zou dan zinloos zijn de onderhandelingen net zo lang te vertragen tot die uitspraak alsnog wordt gedaan. Als het vonnis binnenkort wordt gegeven kunt u dat als pressiemiddel gebruiken om de verzekeraar tot een voor u gunstiger schikkingsvoorstel te bewegen.
letselschadeservice

Leeftijd: 64

BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012 10:35    Onderwerp: wettelijke rente Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor het berekenen van de wettelijke rente verwijs ik je naar de site van het NRL http://217.195.119.15/Nrlwetrent/. Met die rekentool kan je het zelf berekenen.
Jodelahietie

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 18:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de antwoorden.
Heb inmiddels een nieuwe vraag gesteld.
m.vr.gr.
Jolanda
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds