|
Auteur |
Bericht |
v/db
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: zo 19 aug 2012 11:48 Onderwerp: Minder werken bij urencontract |
|
|
Ik heb een arbeidscontract voor drie uur in de week. Ik werk altijd op een vaste dag. Nu werd ik onlangs afgebeld, omdat er 'geen werk' was. Heb ik dan recht op die drie uur uitbetaald te krijgen?
Op het internet lees je vanalles, vooral bij dergelijke conflicten bij een nul-urencontract. Ik lees dat je soms zelfs dan recht hebt om die uren die je normaal gezien werkt uitbetaald te krijgen.
Bedankt alvast! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 20 aug 2012 13:24 Onderwerp: Re: Minder werken bij urencontract |
|
|
v/db schreef: | Ik heb een arbeidscontract voor drie uur in de week. Ik werk altijd op een vaste dag. Nu werd ik onlangs afgebeld, omdat er 'geen werk' was. Heb ik dan recht op die drie uur uitbetaald te krijgen? |
Als je volgens je arbeidscontract op die vaste dag 3 uur werkt, dan heb je recht op uitbetaling van die 3 uur.
Quote: | Op het internet lees je vanalles, vooral bij dergelijke conflicten bij een nul-urencontract. Ik lees dat je soms zelfs dan recht hebt om die uren die je normaal gezien werkt uitbetaald te krijgen. |
Bij een nulurencontract niet, maar een nulurencontract heb je niet, als ik het goed begrijp. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 12:15 Onderwerp: |
|
|
Dit is een dubbel topic. Zet de discussie s.v.p. hier voort. |
|
|
|
 |
|