|
Auteur |
Bericht |
Marieke87
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 apr 2013 20:11 Onderwerp: Min-max contract, hoeveel uit te betalen? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over mijn min-max contract. Dit contract bestaat uit minimaal 24 en maximaal 36 uren. Nu krijg ik per week 24 uur gegarandeerd uitbetaald. Echter werk ik vaak 36 uur per week, maar die extra uren krijg ik niet uitbetaald (moeten als vrije uren opgenomen worden). Is dit toegestaan?
Alvast bedankt!
Groetjes, Marieke. |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 10:57 Onderwerp: |
|
|
Ook bij een min/max contract dient de werkgever loon voor het aantal gewerkte uren uit te betalen. Het feit dat u een minimum van 24 uur heeft wilt niet zeggen dat u enkel loon voor deze 24 uur hoeft te ontvangen. De werkgever heeft door het min/max contract de ruimte om u na de gewerkte 24 uur tot 36 op te roepen, waarbij van u verwacht wordt dat u dan ook daadwerkelijk aan het werk gaat. De uren boven de 24 uur dienen dan ook gewoon te worden uitbetaald. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 apr 2013 11:42 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij ook; 'tijd voor tijd' is gebruikelijk bij overwerk, maar het gaat hier niet om overwerk. Als u opgeroepen bent voor 36 uur, moet u ook voor 36 uur worden uitbetaald.
U zou een loonvordering bij de werkgever kunnen indienen, met vertragingsschadevergoeding (art. 7:625 BW) en wettelijke rente (art. 6:119 en 120 BW). |
|
|
|
 |
|