|
Auteur |
Bericht |
black
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 17 jul 2012 20:40 Onderwerp: Meerdere werkgevers |
|
|
Hallo,
het een en ander is mij onduidelijk m.b.t. meerdere werkgevers. Het is als ZZP-er noodzakelijk om niet afhankelijk te zijn van 1 enkele opdrachtgever (anders wordt deze beschouwd als iemand die in dienst is) en dient daarom te zorgen voor meerdere werkgevers om zo onafhankelijk te blijven. Indien het lastig is om meerdere werkgevers (van betekenis voor het salaris) te krijgen bestaat er dan nog een andere mogelijkheid om toch als ZZP-er aangemerkt te blijven?
Nu lijkt het mij wellicht verstandig om als ZZP-er over te gaan op een BV of behoudt je dan dit probleem ?
Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen met dit probleem en wellicht wat meer duidelijk kunnen verschaffen.
Alvast hartelijk dan voor jullie moeite,
Vriendelijke groet Tom |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 18 jul 2012 9:37 Onderwerp: |
|
|
Een BV is geen oplossing voor dat probleem. Echter, het is niet in alle gevallen noodzakelijk om meerdere opdrachtgevers te hebben om toch als ondernemer te worden aangemerkt. Dit is namelijk afhankelijk van het werk. Wanneer de aard van het werk met zich meebrengt dat slechts 1 langlopende opdracht tegelijk kan worden uitgevoerd, kan toch sprake zijn van ondernemerschap. Denk bijvoorbeeld aan interimmanagement, etc. Dit dient van geval tot geval te worden beoordeeld. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
|
|
|
 |
|