|
Auteur |
Bericht |
poloto
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 19 jul 2008 17:46 Onderwerp: Medehuur en Gemeentelijke Inschrijvingen. |
|
|
Hallo Allemaal
Door een vriendin doorgestuurd naar jullie expertise met de volgende vraag:
Mijn zus en ik staan samen ingeschreven bij woningnet, zij als hoofdbewoner, ik als medebewoner.
Het geval wil dat zij inmiddels samen woont met haar partner in een niet sociale woning (dus: vrije sector huur).
Indien wij nu op woningen reageren en een toegewezen krijgen dan zal zij volgens mij automatisch als hoofdbewoner komen te staan op het huurcontract, ik zal dan medebewoner zijn op het huurcontract.
In de praktijk zal zij er echter niet wonen.
Ik zal alle huurderskosten op mij nemen en daar dus alleen wonen. Het recht op toeslagen vervalt dan uiteraard (want op papier te veel inkomen) maar dat moet ik maar voor lief nemen.
Na 2 jaar kan zij dan uitgeschreven worden bij de woning en kan ik er hoofdhuurder worden.
Moet zij alsnog via de GBA ingeschreven staan op het 'nieuwe' adres of is dit niet verplicht?
Alvast bedankt voor de input! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 19 jul 2008 19:06 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je aanraden om je inschrijving bij Woningnet te wijzigen en de boel niet te flessen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 19 jul 2008 19:30 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Moet zij alsnog via de GBA ingeschreven staan op het 'nieuwe' adres of is dit niet verplicht? |
Men moet zich in het GBA laten inschrijven op het adres waar men merendeels verblijft! _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|