|
Auteur |
Bericht |
sandiya20
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 0:24 Onderwerp: Maximale op te leggen straf rechter? |
|
|
Ik heb een vraagje kan iemand me hierbij helpen?? In me tentamen is er een vraag opgenomen maar ik kom maar niet op de goede antwoord.
X is een begaafd, maar ontspoord kunstenaar. Hij vervalt met groot talent moderne schilderijen. Hij loopt echter tegen de lamp. Niemand weet precies hoeveel vervalsingen hij heeft verkocht. Het moeten er vele zijn geweest, maar het Om krijgt slechts het bewijs rond van de vervalsing van een schilderij van APPEL in het voorjaar van 2006, een van van GOGH in de zomer van 2006 en een van corneille in het voorjaar 200. Voor deze drie vervalsingen wordt hij vervolgd op voet van artikel 326b SR. Welke maximale straffen kan de rechter in dit geval opleggen?
Antwoord gevangenisstraf van 2 jaar en 8 maanden en een geldboete van 201000.
Nu is mijn vraag 2 jaar en 8 maanden komt men op door de maximale plus derde te nemen. Maar hoe komt men aan die 201000 euro.. Want in 326b staat vermeldt vijfde categorie en dat is 74000 euro. kan iemand me hierbij helpen?? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 0:36 Onderwerp: Re: Maximale op te leggen straf rechter? |
|
|
sandiya20 schreef: | X is een begaafd, maar ontspoord kunstenaar. Hij vervalt met groot talent moderne schilderijen. Hij loopt echter tegen de lamp. Niemand weet precies hoeveel vervalsingen hij heeft verkocht. Het moeten er vele zijn geweest, maar het Om krijgt slechts het bewijs rond van de vervalsing van een schilderij van APPEL in het voorjaar van 2006, een van van GOGH in de zomer van 2006 en een van corneille in het voorjaar 200. |
Voorjaar 2000 hoeveel?
Quote: | Voor deze drie vervalsingen wordt hij vervolgd op voet van artikel 326b SR. Welke maximale straffen kan de rechter in dit geval opleggen?
Antwoord gevangenisstraf van 2 jaar en 8 maanden en een geldboete van 201000.
Nu is mijn vraag 2 jaar en 8 maanden komt men op door de maximale plus derde te nemen. Maar hoe komt men aan die 201000 euro.. Want in 326b staat vermeldt vijfde categorie en dat is 74000 euro. kan iemand me hierbij helpen?? |
Blijkbaar heb je art. 57 lid 2 Sr al gevonden. Wat zegt die bepaling over geldstraffen? En wat dacht je van art. 1 lid 2 Sr? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|