|
Auteur |
Bericht |
Eef-Diva
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 mei 2012 22:56 Onderwerp: Mag dit, of is het koppelverkoop? |
|
|
Ik werk voor een kabelbedrijf. Wij mogen nieuwe klanten niet aansluiten voor TV als ze niet een digitale ontvanger erbij kopen. Er zijn klanten die dit al hebben, maar toch moeten ze er een bij kopen. Ook zijn er mensen die aan analoog genoeg hebben. Het weliswaar heel goedkoop, maar toch vraag ik me af of je dat mag eisen. Een klant zou toch zelf moeten kunnen bepalen of ze digitaal of analoog kijken, of waar ze zo'n ontvanger kopen?
Weet iemand of dit volgens de wet mag?  |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: wo 23 mei 2012 11:20 Onderwerp: |
|
|
Voor de duidelijkheid; koppelverkoop is niet altijd verboden.
Eef-Diva schreef: | Een klant zou toch zelf moeten kunnen bepalen of ze digitaal of analoog kijken, of waar ze zo'n ontvanger kopen? |
Dat mag een klant zeker zelf bepalen, de leverende partij mag echter ook zelf bepalen of zijn aanbod bestaat uit analoge of digitale televisie.
Over het algemeen (vooral op internet) is veel onvrede te bespeuren over de koppelverkoop van (digitale) televisie-aanbieders, maar vooralsnog is er volgens mij tot op heden nog niemand concreet opgetreden tegen deze werkwijze van televisie-aanbieders. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 23 mei 2012 20:04 Onderwerp: |
|
|
Het 'probleem' is ook dat als er voldoende alternatieven beschikbaar zijn de NMA niet zo snel zal ingrijpen. In dit geval digitenne, diverse triple play diensten via dsl en wellicht in die regio ook over glasvezel. Desalniettemin is er wel een punt te maken wat betreft analoge tv, omdat dit (per gemeente) gereguleerde bedragen zijn om de dienst beschikbaar te houden voor iedereen, in theorie. Desalniettemin is geloof ik Ziggo ook al het aantal kanalen stelselmatig aan het terugschroeven de laatste tijd. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Eef-Diva
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 10:32 Onderwerp: |
|
|
Dus als ik het goed begrijp moet de klant zelf (juridische) stappen nemen om het aan te vechten. Wat ze niet snel zullen doen want ze betalen er maar weinig voor. Zelf adviseer ik altijd om het ding met winst te verkopen op marktplaats o.i.d..
Bedankt voor jullie reacties. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 14:19 Onderwerp: |
|
|
Eef-Diva schreef: | Zelf adviseer ik altijd om het ding met winst te verkopen |
Een zaak met winst gaan verkopen is altijd een goed advies.  _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|