RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 31 dec 2011 12:37 Onderwerp: Mag advocaat samenwerking beëindigen? |
|
|
Heb afgelopen jaar samen met een advocaat met succes een ontslag op staande voet aangevochten en ben daarna goed uit het ontbindingsverzoek gekomen (corr. factor >1.5x). Mijn ontslagvergoeding is ingezet om de kosten van de advocaat te betalen, rechtstreeks middels factuur aan de ex-werkgever. Mijn advocaat heeft mij toegezegd de afhandeling voor zijn rekening te nemen zonder kosten voor mij. Na enige tijd ontving ik toch weer een factuur van hem betreffende kosten die in zijn ogen buiten de gemaakte toezegging vielen.
Na een kritische doch zakelijke mailwisseling heeft hij nu de samenwerking met mij beëindigd en geeft aan het dossier te sluiten omdat hij verdere samenwerking niet meer ziet zitten.
De gestuurde factuur wil hij crediteren vanwege het feit dat incasso te kostbaar zou zijn. Ik heb echter nooit geweigerd deze factuur te betalen en heb hier ook geen aanmaning voor ontvangen.
In mijn laatste mail heb ik hem wel voorgesteld de factuur te verscheuren en het dossier te sluiten. Of de factuur gedeeltelijk te verscheuren waarna ik hem aan de gemaakte afspraak zou houden (afhandeling zonder kosten).
Mijn vraag is echter, mag dit wel op deze wijze? De advocaat had simpel op mijn voorstel in kunnen gaan, maar doet dit niet en geeft er zijn eigen draai aan. Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde, maar ik heb het gevoel dat hier de ego van de advocaat in het spel is.
Is dit klachtenswaardig handelen, of niet? En zo ja, what's in it for me? |
|