|
Auteur |
Bericht |
jayless
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: di 25 sep 2012 19:44 Onderwerp: Maaltijdathome verplicht afnemen ondanks vader opgenomen |
|
|
Hallo,
Ik had even een vraagje omtrent het volgende :
Mijn vader neem maaltijden af van maaltijdathome dit omdat
hij zelf niet meer in staat is om voor zichzelf te koken e.d.
(ivm verlamming e.d.)
Nu is hij Zondagavond laat opgenomen in het ziekenhuis en nu blijkt
dat hij een hersenbloeding heeft gehad en hij dus sowieso de eerst komende tijd nog even niet naar huis zal kunnen.
Hij was immers sowieso al links volledig verlamd en nu door de hersenbloeding heeft rechts ook een klap gehad en hij kan niet normaal praten e.d.
Nu heb ik maaltijdathome gebeld om de boel stop te zetten, maar dit kon dus blijkbaar niet en hij moest gewoon de maaltijden voor deze week afnemen die vandaag zijn bezorgd (er was natuurlijk niemand! dus komen ze volgende week weer terug). Op hun website zelf staan totaal geen voorwaarden oid en alleen daarom al lijkt het mij erg sterk dat ze hem dit kunnen verplichten. (hij ligt immers in het ziekenhuis wat ook aantoonbaar is)
Wat moet ik hier nu mee doen? vind dit nm een erg onmenselijke benadering van maaltijdathome.
Heel grof gezegd als iemand een nog geen week dood is dan komen ze gewoon een week later vrolijk even maaltijden bezorgen want jah die zijn immers al klaargemaakt en kunnen niet geannulleerd worden ook al is die persoon "niet meer"
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Gr
Jeroen |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1040
|
Geplaatst: di 25 sep 2012 20:12 Onderwerp: |
|
|
Dit soort bestellingen worden altijd ruim van tevoren besteld om tijdig te kunnen leveren naar wens van de klant.
Dat de bestelling al onderweg was, lijkt me logisch en die kosten zijn dan ook voor uw vader, ook als hij er niets aan kan doen.
Voor volgende bestellingen is er meestal geen afnameplicht, alleen moet er tijdig besteld worden.
Het beste kunt u nu de rest gewoon annuleren, dit is meestal per email mogelijk en dan lijkt mij het alleszins redelijk dat er geen bestellingen meer komen. U heeft immers geannuleerd. (Meestal wordt er bij niet-tijdige bestelling een standaardmenu voor een week afgeleverd, dus u moet wel voor een annulering zorgen).
U vraagt gewoon om een bevestiging van de annulering van komende bestellingen. M.i. is er geen afnameplicht in een overeenkomst, tenzij de leverancier dit kan aantonen. |
|
|
|
 |
|