|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jan 2012 15:22 Onderwerp: Lichtoverlast BW 5:37 de knipperende lamp |
|
|
Artikel 37
De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgens artikel 162 van Boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals door het verspreiden van rumoer, trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van licht of lucht of door het ontnemen van steun.
Bovenstaande wordt gesproken over rumoer, trillingen, stank, rook of gassen. Of onthouden van licht of lucht. Maar het tegenovergestelde van ontnemen van licht is toebrengen van licht. Mijn buren hebben een licht dat reageert op bewegingen. Dat kan van alles en nog wat zijn. 24 uur per dag wordt hij aangeschakeld, dus ook overdag. Overdag heb ik er wat minder van dan wanneer het donker is. De lamp gaat aan en blijft 3 seconden branden en gaat dan weer uit. Vervolgens gaat hij weer aan en functioneert hij als een soort van disco lamp. Beetje een zenuwachtige lamp. Het licht is niet superieur scherp maar wel hinderlijk. In bovenstaande artikel vind je eigenlijk niets terug van lichtoverlast? Of je moet spreken over een onrechtmatige daad? De buren willen helaas niets doen aan deze irritante lamp.
Wat kan ik hier aan doen? Het is niet zo dat ik er heel veel last van heb maar vind het toch wel hinderlijk omdat ik vorm van autisme heb en niet te veel prikkels moet hebben aan mijn hoofd. Mag ik een bovenstukje plaatsen op mijn schutting zodat ik het licht niet zie? Maar dan is de schutting wel wat te hoog vrees ik. Een klein LED lampje op de sensor richten heeft geen zin, je zou hiermee deze lamp namelijk kunnen manipuleren dat hij "denkt" dat het overdag is. Maar deze lamp gaat in het volste zonlicht ook aan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 24 jan 2012 1:38 Onderwerp: |
|
|
De eerste stap is om de buren te vertellen dat je er last van hebt. De lamp is niet gemonteerd met het doel jou te hinderen, dus het zou best eens kunnen dat zo het probleem snel kan worden opgelost. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 jan 2012 19:45 Onderwerp: |
|
|
Mijn voorkeur is ook om dit op een fatsoenlijke normale manier te bespreken met mijn buren. Helaas wil zij daar niets aan doen. Zij heeft er geen last van. Je moet natuurlijk niet meteen van de hoogste toren gaan blazen, dan krijg je programma's als de rijdende rechter met ruzie met je buren. De wet kan nu eenmaal ook niet alles regelen voor je. Zij hadden last van mijn katten. Die laat ik nu zoveel mogelijk binnen. Maar soms ontglipt er mij eentje. Overigens is die kat na 5 minuten weer binnen. Ik vind het derhalve ook vervelend voor hun dat zij last van mijn katten hebben. Daar probeer ik dan ook rekening mee te houden. |
|
|
|
 |
|