Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Verzoek tot hu...
dogmatische ge...
Pakket retour ...
2 keer voor de...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 02 nov 2025 4:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Lichamen Natalie en Stacey gevonden
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 1:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, dan kan in deze het Journaal als onjuiste bron worden gezien.

*Dat krijg je als je het laatste nieuws niet hebt gezien Confused*

Gwen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Hanifa

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 6:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Er zijn dus twee moeders, getuig het bericht op nu.nl? Ik dacht dat het twee kindjes van dezelfde vrouw waren.

Wat voor straf? Tja, daar kun je nu toch niks over zeggen? Je kent de feiten/het dossier niet, je weet niets over de dader eigenlijk, dus tja ....

Het gaat niet om de straf voor deze kinderen. Ik bedoelde een straf op de situatie die ik uiteen had gezet Simoontje Wink. Puur hypothetisch dus.

We weten niets over de dader. In mijn hypothetisch stuk ook niet. Maar stel, de dader is een die verder nooit wat gedaan heeft. Geen strafblad. Maar vermoord, verkracht enz. wel een kind van 8 jaar?

www.galathilion.nl
Hanifa

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 6:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Hanifa schreef:
Nou ja, hoe de telegraaf normaliter is doet even niet terzake. Het gaat er om dat het een gruweldaad is.

Gruweldaad gruweldaad, ja elke moord is natuurlijk een gruweldaad. Een dubbele moord is een dubbele gruweldaad, maar dat is het dan. De lichamen zijn in staat van ontbinding aangetroffen, dat is biologie.

Standaard telegraafreacties in de zin van "ze moeten de daders langzaam opbranden" vind ik buitengewoon oninteressant en irrelevant...

Daar ben ik het mee eens. Maar goed, dat zegt vooral ook iets over de telegraaflezers. Ging mij meer om dat de Telegraaf iets vroeg zou plaatsen. Het stond overigens al in alle kranten. Ook op nu.nl. Maar dan wat uitgebreider en daar stond overigens niet eens dat het nog niet zeker was.

www.galathilion.nl
Hanifa

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 6:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Eva schreef:
Ik ben iniedergeval wel benieuwd of ze de moeder ook strafrechtelijk gaan vervolgen. Dat zouden ze naar mijn mening zeker moeten doen.

Ik verwacht dat ze er zelf mee te maken heeft.

Denk je dat echt? Dat zou dan weer een heel ander licht op de zaak werpen. Niet minder erg trouwens.

Het lijkt trouwens wel orde van de dag tegenwoordig. Ouders die hun kinderen vermoorden. Beangstigende ontwikkeling.

www.galathilion.nl
Hanifa

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 6:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben ik niet met je eens Gwen. Ik zelf geef er duidelijk bij aan dat het een menselijk aspect is. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat jij dit alleen maar juridisch zult kunnen bekijken. Een ieder moet hier toch een bepaald gevoel bij krijgen? Dat ik het uitspreek (aannemende dat je ook mij bedoelt dan) geeft enkel aan dat ik een mens ben, dat ik vragen heb. Ja ik walg ervan dat in dit land (en daar heb ik het dan even over) de dader als een slachtoffer gezien wordt. Terwijl nabestaanden achterblijven met een gevoel van weet ik veel.

Ik zeg er duidelijk bij dat het niet juridisch bekeken wordt. MAar betekent dat dan dat als ik straks afgestudeerd ben ik al mijn menselijkheid, al mijn gevoel moet uitschakelen? Ik denk het niet.

Een grote vraag die ik nog altijd heb is 'werkt het recht uberhaupt wel als er nog steeds deze dingen gebeuren'? Blijkbaar niet goed genoeg. Nou zul je nooit alles kunnen uitroeien. MAar ik vind het toch een interessante vraag.

www.galathilion.nl
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
Daar ben ik het mee eens. Maar goed, dat zegt vooral ook iets over de telegraaflezers. Ging mij meer om dat de Telegraaf iets vroeg zou plaatsen. Het stond overigens al in alle kranten. Ook op nu.nl. Maar dan wat uitgebreider en daar stond overigens niet eens dat het nog niet zeker was.

Ik heb wel op nu.nl gelezen dat de doodsorzaak nog niet is vastgesteld.. daarin is het bericht wel tegenstrijdig, want ze beginnen met een kopie van het stukje in de Telegraaf, dat de meisjes zijn omgebracht, en later wordt gezegd dat de doodsorzaak niet is vastgesteld, en dat er nog sectie verricht gaat worden...

Ik denk ook niet zozeer dat het een onwijs nieuwe ontwikkeling is als die ouders die hun kinderen vermoorden, maar dat het in het nieuws gewoon breed uitgemeten wordt, net als dat criminele daden van allochtonen veel meer in de krant komen dan dezelfde daden door allochtonen.... De krant en het nieuws is helaas gewoon niet objectief, en niet alles wat je in de krant leest of op het journaal hoort is waar...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:

Ik zeg er duidelijk bij dat het niet juridisch bekeken wordt. MAar betekent dat dan dat als ik straks afgestudeerd ben ik al mijn menselijkheid, al mijn gevoel moet uitschakelen? Ik denk het niet.

Ik vrees dat het wel een beetje de bedoeling is dat je je gevoel (deels)kunt uitschakelen... natuurlijk ook afhankelijk van wat je met de studie gaat doen... maar objectiviteit staat toch wel hoog in het vaandel bij de jurist, is in ieder geval de indruk die ik heb gekregen..

Ik zou echt niks durven zeggen over de straf voor jouw hypothetische dader; ten eerste weet ik nog te weinig over materieel strafrecht, ten tweede weet je niks over de dader, wat er exact gebeurt is etc. Daarbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat als de dader een groot gevaar blijft zijn bij terugkeer in de maatschappij na een lange gevangenisstraf het onverantwoordelijk is hem zonder meer vrij te laten. Daarbij moet je wel realiseren dat het gevaar ook maar een gok is, en dat je zo wel die man zijn hele leven afneemt, terwijl dat misschien niet helemaal gerechtvaardigt is. Ik geloof wel echt in proberen iemand iets te leren, zijn leven laten 'beteren' t.o.v. oog om oog.

Dan wilde ik jullie deze niet onthouden:
"Juristen kunnen ook het níet gekozen antwoord verdedigen. De aan de borreltafel zeer stellig en met veel morele verontwaardiging geuite meningen worden door juristen dan ook meestal koel ontvangen. Ze knikken, maken wat onduidelijke geluiden, en veranderen van onderwerp."* Laughing

*mr. A. van der Putt-Lauwers in J.G. Brouwer (red.), Wat maakt een goed jurist?, Den Haag: Boom Juridische Uitgevers (2005), p.136
Pet Shop Boys - Integral
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 9:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als maatschappij hebben we gekozen beschaafd te zijn, en geen martelpraktijken of doodstraffen uit te voeren.
Misdaad gebeurt, ook misdaden waarbij je onderbuikgevoel je zegt dat de middeleeuwse werktuigen wel weer eens mogen worden ingezet.
Maar dan zou zo'n monster als een kindermoordenaar de beschaving die we als maatschappij hebben opgebouwd naar beneden trekken naar zijn niveau.

Quote:
'werkt het recht uberhaupt wel als er nog steeds deze dingen gebeuren'?

Het strafrecht werkt voor waar het voor bedoeld is: om misdadigers te straffen. Het strafrecht komt pas om de hoek kijken als de misdaad reeds gepleegd is. Het strafrecht is niet bedoeld om misdaden te voorkomen, ook al gaat er wel een preventieve werking van uit.

Alle soorten misdaden voorkomen zou alleen kunnen door ieder persoon elke minuut van de dag in de gaten te houden, een 1984 Big Brother idee.
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
net als dat criminele daden van allochtonen veel meer in de krant komen dan dezelfde daden door allochtonen....

autochtonen
pax

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
...net als dat criminele daden van allochtonen veel meer in de krant komen dan dezelfde daden door allochtonen....

Statistisch gezien worden criminele daden ook vaker gedaan door allochtonen. Waarmee ik niet zeg dat de Telegraaf goed is Cool
bona fides

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
Ben ik niet met je eens Gwen. Ik zelf geef er duidelijk bij aan dat het een menselijk aspect is. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat jij dit alleen maar juridisch zult kunnen bekijken. Een ieder moet hier toch een bepaald gevoel bij krijgen?

Maar koketteren met dat gevoel, "ik vind het erger dan jij het vindt", dat vind ik dus totaal oninteressant.

[edit]grrr heel erge spelfout verbeterd[/edit]

Laatst aangepast door bona fides op do 29 jun 2006 11:15, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 11:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Alle soorten misdaden voorkomen zou alleen kunnen door ieder persoon elke minuut van de dag in de gaten te houden, een 1984 Big Brother idee.

Er is een alternatief: een éénmalige vernietiging van de mensheid. Dat lost alle misdaad op, en is op de lange termijn ook veel goedkoper.

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Er is een alternatief: een éénmalige vernietiging van de mensheid. Dat lost alle misdaad op, en is op de lange termijn ook veel goedkoper.

Ook veel beter voor het milieu enzo..
Pet Shop Boys - Integral
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pax schreef:
Statistisch gezien worden criminele daden ook vaker gedaan door allochtonen.

Hier met die cijfers. Onderbouwen. Very Happy
Waarbij ik direct al aanteken dat het gaat om mensen die betrapt zijn en volgens mij is de kans dat een allochtoon betrapt wordt al groter dan voor een autochtoon (gewoon, omdat mensen nu eenmaal vanuit bepaalde stellingen/vooroordelen kijken).

Terug naar de kwestie: her en der lees ik de mening dat je een dader van een misdrijf als dit maar altijd zou moeten binnenhouden om te voorkomen dat er weer zoiets gebeurt. Eh ja, dat is EEN oplossing..... maar dat geldt dan voor heel veel meer mensen.

Laatst aangepast door tikSimone op do 29 jun 2006 11:38, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Mocht het einde van de wereld morgen komen, dan kunnen we het in ieder geval met deze optimistische gedachte tegemoet zien.

Quote:
Ook veel beter voor het milieu enzo..

Tenzij we met kernkoppen gaan smijten om die eenmalige vernietiging te bereiken...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds