Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Verzoek tot hu...
dogmatische ge...
Pakket retour ...
2 keer voor de...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 02 nov 2025 4:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Lichamen Natalie en Stacey gevonden
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 1:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op een juridisch forum verwacht ik toch duidelijk andere berichten dan op bijvoorbeeld www.geenstijl.nl of op de website van de telegraaf. Daarnaast doet het me persoonlijk kriebelen als iemand zichzelf het middelpunt maakt van andermans ellende door ermee te koketteren het zo ontzettend erg te vinden en er zo misselijk van te worden. Stel je voor dat je als nabestaande een briefje krijgt van een totaal onbekende met de mededeling "ik zie de wereld nu niet meer zitten"... wat schiet iemand daar nu mee op?

Op zich is de hele thread off-topic, want niet juridisch.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het wel een nuttig onderwerp om te bespreken. Het raakt heel erg aan de kern van het jurist worden/zijn. Wat zeg je niet, wat zeg je wel en hoe zeg je dat dan? Jurist zijn is m.i. veel meer dan alleen snel in die boeken kunnen zoeken en veel kennis hebben. Kennis en kunde en vaak ook kunst.
Zo hebben we recentelijk de discussie gehad over opmerkingen die een rechter verdachtes toevoegde of overwegingen die een rechter in het vonnis weergaf: kun je dat in concreto maken als rechter of niet?

Dus, om bij de titel van dat onlangs verschenen boek te blijven: wat maakt een goed jurist?
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat trouwens best een heel leuk en interessant boekje is om te lezen... ze schrijven allemaal wat anders maar uiteindelijk is er toch een kern van eigenschappen waar ze het eigenlijk allemaal mee eens zijn...

Mijns inziens wordt er wel degelijk een bepaalde manier van reageren verwacht, omdat je ook geacht wordt op die manier te denken, bijv. geen felle reacties zonder kennis van de feiten, met kennis van de feiten het geval van twee kanten kunnen bekijken, een onderbouwde afweging maken e.d.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Cella

Cella

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Of dergelijke uitlatingen nou gedaan zijn in de privé-sfeer, of professioneel; dat maakt in mijn ogen totaal niets uit. Ik zie niet in waarom dergelijke opvattingen afhankelijk zijn van welke pet je toevallig op hebt.

Ik heb de discussie zelf helaas gemist (achteraf gelezen) maar ik wil me zeker bij deze opmerking aansluiten. Het wordt er niet doorzichtiger van als je bij iedere opmerking die je maakt een andere pet op kunt hebben. Ik moet zeggen dat dat mij persoonlijk* in het politieke cirquit ook nogal tegen staat.

*Als privépersoon dus. Mr. Green
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke minister was dat ook alweer met die opmerking die hij als "prive-persoon" gemaakt had (achteraf, na bergen kritiek)?
Pet Shop Boys - Integral
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hhmmz welke niet.. Rolling Eyes Maar de meest recente is geloof ik Zalm.
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er was een waar een tijd geleden (vorig jaar ofzo) een grote ophef over was, en toen later kwam hij met de verklaring dat hij die uitspraak als prive-persoon had gedaan... nou ja... dat kan iig niet...
Pet Shop Boys - Integral
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij bedoelt Nawijn denk ik..
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het ermee eens dat je als jurist wel een zekere terughoudendheid moet hebben als je over dit soort zaken praat. Temeer omdat je vaak niet precies weet wat er gebeurt is en niet het hele dossier kent.
Toch vind ik dat je strafzaken best met een zekere emotie mag bekijken en bespreken, ook als jurist. Je zou er wel rekening mee moeten houden in je beroepskeuze, iemand die geen afstand kan nemen van dit soort zaken en die er ontzettend door wordt aangegrepen kan beter geen rechter of offcier van justitie worden. Maar dat zal diegene dan waarschijnlijk ook niet ambieeren (?).
Verder snap ik dat je ook een stuk emotioneler reageert als je zelf een aantal nare dingen in je verleden hebt meegemaakt, en ik kan me herinneren dat dat van toepassing is op een van de schrijfsters in deze thread (dat kwam naar voren in een andere thread). Ik heb er begrip voor dat dit je dan hevig aangrijpt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds