marcel1234
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 16:23 Onderwerp: Lekkage door buren |
|
|
Graag hulp bij het volgende:
Enige tijd geleden lekkage in de woonkamer door wateroverlast buren. Dit was moeilijk te bewijzen omdat water naar het laagste punt loopt. Inmiddels het bitumendak volledig vernieuwd door ervaren dakdekker.
Na anderhalf jaar weer lekkage, nu duidelijk aan te wijzen.
De buren hebben een dakopbouw met achterstallig onderhoud. Via hun kant komt het water binnen en verspreid zich door de woonkamer langs de balken.
De buren zelf hebben nog geen lekkage omdat via de zijkant van de dakopbouw het water meteen naar het laagste punt gaat. De dakdekker erbij gehaald en die heeft laten zien hoe dit mogelijk is.
Ben inmiddels naar de buren geweest en die hebben gezegd dat zij er wat aan zullen doen. Inmiddels een tweede keer geweest en de toezegging dat ze op een bepaalde data zouden langskomen om te vermelden wanneer de reparatie zou plaatsvinden. Helaas, men kwam niet opdagen.
Mijn vragen zijn.
- Kan ik de buren aansprakelijk stellen voor alle geleden en toekomstige schade?
- Hoe kan ik deze mensen ertoe aanzetten om alsnog de reapratie uit te voeren? Hoe langer men wacht hoe meer schade ik oploop terwijl er aan mijn kant een splinternieuw dak op ligt.
Bedankt alvast voor de reacties |
|