Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 6:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Leiden Moot court: hoeveel dagen per week voorbereiding?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2008 16:53    Onderwerp: Leiden Moot court: hoeveel dagen per week voorbereiding? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand enig idee hoeveel dagen per week studenten aan het voorbereiden van Moot court kwijt zijn?

Ik wil namelijk een extra vak doen in blok II van semester 2, maar het is niet de bedoeling dat ik door Moot court het niet zo goed kan voorbereiden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 15:18    Onderwerp: Re: Leiden Moot court: hoeveel dagen per week voorbereiding? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wingie schreef:
Heeft iemand enig idee hoeveel dagen per week studenten aan het voorbereiden van Moot court kwijt zijn?

Ik wil namelijk een extra vak doen in blok II van semester 2, maar het is niet de bedoeling dat ik door Moot court het niet zo goed kan voorbereiden.


Ik geloof dat ik er gemiddeld 2 uur per week mee bezig was.
Let wel; dit is een gemiddelde. Als ik in een bepaalde week bijvoorbeeld een pleitnota moest inleveren, kostte me dat rustig 8 uur.
Maar als ik in een bepaalde week alleen een videotraining had, volstond een uurtje voorbereiding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet iemand hoe dat rooster loopt van Moot Court in het tweede semester. Ik weet dat het parallel aan sociaal recht loopt maar ik kan de data van de werkgroepen en hoorcolleges nergens vinden. Het is op deze manier een beetje moeilijk om mijn rooster voor het tweede semester op te stellen. Zijn er wel iedere week hoorcolleges en werkgroepen of moet je met een groepje zelfstandig aan het werk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Summer schreef:
Weet iemand hoe dat rooster loopt van Moot Court in het tweede semester. Ik weet dat het parallel aan sociaal recht loopt maar ik kan de data van de werkgroepen en hoorcolleges nergens vinden. Het is op deze manier een beetje moeilijk om mijn rooster voor het tweede semester op te stellen. Zijn er wel iedere week hoorcolleges en werkgroepen of moet je met een groepje zelfstandig aan het werk?


Het enige dat ik weet, is dat je voor het inschrijven op U-Twist eerst op Blackboard moet kijken naar de toelichting. Nu is het vak Moot court nog niet geopend, althans, ik zie het nog nergens staan, dus heel veel verder kom je denk ik niet. Het is dus maar afwachten geblazen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Moot Court pagina van vorig jaar staat nog wel op blackboard. Niet dat je er heel veel aan hebt, maar je krijgt wel een beetje een idee over hoe het vak wordt georganiseerd. Ik heb er best wat aan gehad.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moot Court is best een vak waar je veel tijd aan moet besteden. Misschien zelfs wel meer als aan andere vakken. Je moet drie werkstukken maken, dan nog je pleidooi voorbereiden. En natuurlijk de videotrainingen volgen en voorbereiden. Maar het is wel een heeeeel erg leuk vak Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer dat je bij Moot Court niet kunt weten voor welk gebied je je gaat inschrijven. Ik weet dat er o.a. Ondernemingsrecht en Internationaal Publiekrecht is. Wat hadden jullie eerder en welke werkgroep was dat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb van een mede-student gehoord dat je word ingedeeld bij Moot-Court. Dat lijkt me erg stug omdat de roosters van iedereen anders zijn. Er zijn natuurlijk ook een aantal mensen die nog vakken van het eerste jaar moeten afronden. Weet iemand of je jezelf mag inschrijven of dat het voor je gedaan wordt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2009 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het werkgroep en videotrainrooster staat inmiddels op BB. De inschrijving via u-twist is nog niet geopend. Kan iemand mij vertellen waar de subgroepen A tot en met D voor staan. Ik wil me graag inschrijven voor strafrecht.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2009 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zag het rooster inderdaad! Ik vind het maar raar geregeld. Ik wil inderdaad ook weten waar A t/m D voor staat want ik wil geen ondernemingsrecht Laughing !
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 0:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Echt balen. Ze houden de betekenis van de subgroepen bewust achter. Pas tijdens de eerste werkgroep weet je welk rechtsgebied je hebt. Wllicht dat mensen die dit vak vorig jaar hebben gevolgd uitsluitsel kunnen geven over de betekenis van A tot en met D. Misschien hebben ze het niet veranderd ten opzichte van vorig jaar. Ik moet toch ook niet aan ondernemingsrecht denken zeg.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kon vorig jaar niet zelf mijn onderwerp kiezen, hoor!

Ik was groep B en dat was bestuursrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 14 feb 2009 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet jij toevallig ook waar groep C voor staat?
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2009 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En...? WIe zijn er al op de hoogte van het rechtsgebied wat ze gaan behandelen bij moot court? Ik heb Staats en Bestuursrecht. Ik wilde liever strafrecht maar alles is beter dan ondernemingsrecht dus ik ben tevreden! Ik ben benieuwd of jullie ook tevreden zijn Smile !
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gematigd tevreden. Ik wilde graag publiekrecht, maar ik zit bij Burgelijk recht. Maar goed net als wat summer al zei, alles beter dan ondernemingsrecht.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds