|
Auteur |
Bericht |
jampam
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 13:02 Onderwerp: Legalisering / liberalisering gokken |
|
|
http://nos.nl/artikel/226759-teeven-wil-online-poker-legaliseren.html
Het nu nog illegale gokken online moet gelegaliseerd gaan worden. Tevens moet er een opener markt komen betreffende gokken in het algemeen. Althans, dat is het plan van het huidige kabinet. Er zijn echter veel complicaties met betrekking de huidige staatsmonopolistische wetgeving. Iemand een inschatting van de kans van slagen van het initiatief van Teeven? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 13:21 Onderwerp: |
|
|
Het is je denk ik bekend dat Teeven deel uitmaakt van het kabinet en wetsvoorstellen kan doen waarover de Tweede Kamer moet beslissen? Bestaande wetten zijn geen vast gegeven. Als er een kamermeerderheid is dan verandert de wet. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
jampam
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 15:05 Onderwerp: |
|
|
Dank BG, dat is me inderdaad bekend. Maar gezien het feit dat het een grote culturele omslag is en een delicate kwestie, lijkt het me lastig zo'n liberaliserend voorstel er doorheen te krijgen. De beoogde ontwikkeling in de kansspelmartkt gaat van extreem consument-beschermend naar extreem open. Zeker lastig met een minderheid in de eerste kamer (of is dat al veranderd?)... |
|
|
|
 |
jampam
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 15:09 Onderwerp: |
|
|
Wat is uberhaupt het standaard proces tot wetsvoorstel, wetsvoorstel en actieve wet?
Of is er al een bericht op het forum die dat beschrijft? Excuses, maar zoals blijkt ben ik geen juridisch expert  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 15:28 Onderwerp: |
|
|
Van Wetsvoorstel tot Wet _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jampam
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 16:03 Onderwerp: |
|
|
Dank, zal het eens bestuderen... |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 16:46 Onderwerp: |
|
|
jampam schreef: | een grote culturele omslag is en een delicate kwestie, lijkt het me lastig zo'n liberaliserend voorstel er doorheen te krijgen. |
Na het algemeen / vrouwenkiesrecht en euthanasie is dit maar een kleintje hoor... _________________ Mine! |
|
|
|
 |
jampam
|
Geplaatst: ma 18 apr 2011 20:55 Onderwerp: |
|
|
Haha, dank voor de geschiedkundige relativering BG! |
|