Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
Osiris
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 9:11 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken voor alle antwoorden. Ik zal mijn best doen deze ook daadwerkelijk te gebruiken.
Bedankt, |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 11:45 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | bona fides schreef: | Als ik je goed begrijp zeg je dat bij ontbinding op grond van art. 7:21 BW voor de verkoper inderdaad een recht kan ontstaan op een gebruiksvergoeding. |
Ja, alleen doe je ontbinding op basis van 7:22 BW. |
Ah inderdaad, ik had even de artikelnrs moeten controleren. Maar dan zat de minister er dus naast, gezien het Quelle-arrest.
Quote: | De opmerkingen van de minister gingen over 7:21 BW, terwijl dat artikel toch echt klip en klaar stelt dat er geen kosten in rekening mogen worden gebracht. |
Het Quelle-arrest maakt duidelijk dat dit klip en klaar is. Maar de redenering voorafgaande aan dat arrest was dat het geen kosten waren die in rekening worden gebracht, maar een vordering uit ongerechtvaardigde verrijking. Daar is wel iets voor te zeggen, vind ik. Alles bij elkaar ben ik het wel eens met het HvJ EG dat de verrijking niet "ongerechtvaardigd" is, maar ik vind het opvallend dat het Hof dit naar ik zou denken nationaalprivaatrechtelijke begrip zelf invult. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|