Sweety
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 29 dec 2011 21:23 Onderwerp: Kwijtschelding aanvullende beurs IB-groep DUO |
|
|
Ik las dat je tegenwoordig kwijtschelding van je aanvullende beurs kunt aanvragen bij de IB-groep / DUO. Ik weet niet wanneer deze regeling is ingegaan maar het volgende staat op hun site:
Afhankelijk van je inkomen
Door de aanvullende beurs ook na het eerste jaar kwijt te schelden, hebben studenten mét en studenten zonder aanvullende beurs dezelfde studieschuld. Dat is de achterliggende gedachte van deze kwijtscheldingsregeling. Of we de aanvullende beurs daadwerkelijk kwijtschelden, is afhankelijk van je inkomen en dat van je eventuele partner. Je komt in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding als je verzamelinkomen in het peiljaar lager is dan ongeveer € 39.059,54. Als je een partner hebt, moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan ongeveer € 48.824,43.
Kom ik in aanmerking?
Er zijn twee voorwaarden:
Je hebt na het studiejaar 2000/2001 voor het eerst prestatiebeurs gehad
Je aanvullende beurs is niet omgezet in een gift.
Nu is het zo dat ik ook een studieschuld heb met daarin een stuk aanvullende beurs. Maar ik voldoe niet aan de voorwaarden. Ik heb namelijk in 1998 voor het eerst prestatiebeurs gehad. Dit is toch niet eerlijk? Kan ik beroep gaan? Hoe? En wat zijn mijn kansen? |
|