|
Auteur |
Bericht |
K.Leuter
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 19 mei 2012 19:39 Onderwerp: Kredietbank |
|
|
Mijn vader zit in de schuldsanerings regeling bij de kredietbank te Friesland. Nu heeft mijn vader vandaag een brief ontvangen met de vraag of hij van zijn thuiswonende kinderen, 3 in totaal en allen boven de 18 jaar, inkomstengegevens wil afgeven daarin met o.a. staan hoeveel wij verdienen en/of wij studiefinanciering ontvangen. Mijn vraag is nu is het mogelijk dat de schuldeisers van mijn vader zich gaan verhalen op onze inkomsten?
Graag hoor ik wat voor deze dringende situatie! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 19 mei 2012 20:40 Onderwerp: Re: Kredietbank |
|
|
K.Leuter schreef: | Mijn vader zit in de schuldsanerings regeling bij de kredietbank te Friesland. Nu heeft mijn vader vandaag een brief ontvangen |
Een brief van wie?
Quote: | Mijn vraag is nu is het mogelijk dat de schuldeisers van mijn vader zich gaan verhalen op onze inkomsten? |
Dat kunnen ze niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 20 mei 2012 0:53 Onderwerp: |
|
|
De schuldeisers van uw vader kunnen zich inderdaad niet zonder meer verhalen op uw eigen vermogen. Dit wordt anders als u zich op een of andere manier heeft verbonden aan de schulden van uw vader. Dat kan bijvoorbeeld als u samen een lening bent aangegaan of als u borg staat.
Misschien dat de schuldsaneringsregeling rekening houdt met het inkomen van inwonende familieleden? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 12:15 Onderwerp: |
|
|
Heeft dat wellicht te maken met de hoogte van het vrij te laten bedrag? Met studerende kinderen bestaat er immers een andere onderhoudsbehoefte dan met werkende, zelfvoorzienende kinderen. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 16:11 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Heeft dat wellicht te maken met de hoogte van het vrij te laten bedrag? Met studerende kinderen bestaat er immers een andere onderhoudsbehoefte dan met werkende, zelfvoorzienende kinderen. |
Als allen een gezamenlijke huishouding voeren, dan worden de (eventuele) inkomsten van inwonende kinderen en/of andere huisgenoten meegenomen bij de berekening van het vtlb. Zie ook punt 2.1 in het rapport Vtlb. |
|
|
|
 |
K.Leuter
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 21:34 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor de antwoorden zover. Het was een brief van Solveon Incasso namens ABN AMRO om de gegevens te verstrekken. Maar ze kunnen zich dus nu wel of niet verhalen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 22:38 Onderwerp: |
|
|
K.Leuter schreef: | Dank jullie wel voor de antwoorden zover. Het was een brief van Solveon Incasso namens ABN AMRO om de gegevens te verstrekken. Maar ze kunnen zich dus nu wel of niet verhalen? |
Zoals hierboven al staat: als jij nergens voor hebt getekend niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|