|
Auteur |
Bericht |
mackie
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:37 Onderwerp: Krav Maga |
|
|
Hallo allemaal, sinds kort doe ik aan Krav Maga en daarbij gebruiken we (nep)pistolen, stokken en (nep)messen om zelfverdedigingtechnieken tegen deze wapens te oefenen. Nu las ik dat nep pistolen die op echte lijken verboden zijn in Nederland. Uiteraard gebruik ik deze dingen alleen op de training in de dojo. Ben ik nu strafbaar? Alvast bedankt!
gr. mackie |
|
|
|
 |
mackie
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 14:41 Onderwerp: |
|
|
Niemand?? |
|
|
|
 |
sjoerdotter
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 77
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 15:24 Onderwerp: wet wapens en munitie |
|
|
Je mag niet zomaar wapens en nepwapens in bezit hebben, zie de wet wapens en munitie.
Nepwapens zijn in Nederland ook verboden. Op Schiphol worden nog wel eens toeristen opgepakt met een nepwapen dat ze in het buitenland hebben gekocht die zich van geen kwaad bewust zijn. |
|
|
|
 |
Thessa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 92
|
Geplaatst: do 07 jul 2011 18:59 Onderwerp: |
|
|
Oefenwapens mag je wel hebben. Toen ik wapentraining volgde heb ik daarnaar gekeken. Het is wel van belang dat wanneer je ze vervoerd, je ze op zo'n manier vervoerd dat je er niet direct bij kunt. Dus in bijvoorbeeld de speciale tassen die ze er voormaken.
Het moeten wel duidelijk oefenwapens zijn. Zo had ik een mes en een zwaard, beiden van hout zonder scherpe randen en niet als echt te herkennen.
Sla de wet wapens en munitie eens open. |
|
|
|
 |
lobato
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: za 23 jul 2011 11:20 Onderwerp: onderscheid |
|
|
Ik doe ook krav maga, maar de neppistolen die we gebruiken zijn duidelijk te onderscheiden van echt aangezien deze van rubber zijn en knalgeel. Ik denk wanner het onderscheid overduidelijk is en de context ook duidelijk is binnen de grenzen van de training dat dit sowieso legaal is. |
|
|
|
 |
|