|
Auteur |
Bericht |
albarianotlink2029
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 jul 2012 18:39 Onderwerp: Kosten hypotheek |
|
|
Mijn vrouw heeft het huis verlaten en ik woon er nog, ze heeft een scheiding aangevraagd, maar ik weet officieël nog van niets. Ze betaald helemaal niets en ik moet alles betalen van een uitkering. We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en volgens mij moet zij de helft van de hypotheek en de schulden betalen. Heb ik daar gelijk in en wat kan ik doen om haar te laten betalen? Zij had een baan en ik een wia-uitkering, ik ben volledig afgekeurd. Zij is pas ontslagen, maar zal ander werk moeten zoeken. Haar inkomen is als ze werkt hoger dan mijn uitkering. Ik wil in het huis blijven wonen want verkoop levert niets op. De hypothecaire schulden zijn hoger dan de mogelijke opbrengst. Wat kan ik doen om haar te laten betalen en om in het huis te kunnen blijven wonen? Ik vind dat ze minimaal moet meebetalen aan de hypotheekkosten tot de scheiding rond is. De andere schulden zijn volgens mij voor de helft van haar. Is er iemand die mij meer kan vertellen mbt deze kwesties?
M.v.g. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 14 jul 2012 19:09 Onderwerp: Re: Kosten hypotheek |
|
|
albarianotlink2029 schreef: | Ze betaald helemaal niets en ik moet alles betalen van een uitkering. We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en volgens mij moet zij de helft van de hypotheek en de schulden betalen. |
Zolang jullie getrouwd zijn is haar geld jouw geld en jouw geld haar geld, dus als jij betaalt, betaalt zij net zo hard mee. Het is één pot nat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 jul 2012 10:03 Onderwerp: Re: Kosten hypotheek |
|
|
albarianotlink2029 schreef: | Mijn vrouw heeft het huis verlaten en ik woon er nog, ze heeft een scheiding aangevraagd, maar ik weet officieël nog van niets. Ze betaald helemaal niets en ik moet alles betalen van een uitkering. We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en volgens mij moet zij de helft van de hypotheek en de schulden betalen. Heb ik daar gelijk in en wat kan ik doen om haar te laten betalen? Zij had een baan en ik een wia-uitkering, ik ben volledig afgekeurd. Zij is pas ontslagen, maar zal ander werk moeten zoeken. Haar inkomen is als ze werkt hoger dan mijn uitkering. Ik wil in het huis blijven wonen want verkoop levert niets op. De hypothecaire schulden zijn hoger dan de mogelijke opbrengst. Wat kan ik doen om haar te laten betalen en om in het huis te kunnen blijven wonen? Ik vind dat ze minimaal moet meebetalen aan de hypotheekkosten tot de scheiding rond is. De andere schulden zijn volgens mij voor de helft van haar. Is er iemand die mij meer kan vertellen mbt deze kwesties?
M.v.g. |
Het kon wel eens heel moeilijk worden om in het huis te blijven wonen, aangezien je dan je vrouw moet uitkopen. Het is tenslotte voor de helft van haar. Nou kan ik natuurlijk voor de rest niet in je financiën kijken, maar met alleen een Wia uitkering lijkt me dat lastig. Misschien moet je je zelf daar vast op voorbereiden. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 17:43 Onderwerp: Re: Kosten hypotheek |
|
|
A.Verkerk schreef: |
Het kon wel eens heel moeilijk worden om in het huis te blijven wonen, aangezien je dan je vrouw moet uitkopen. Het is tenslotte voor de helft van haar. Nou kan ik natuurlijk voor de rest niet in je financiën kijken, maar met alleen een Wia uitkering lijkt me dat lastig. Misschien moet je je zelf daar vast op voorbereiden. |
Als er onderwaarde is dan zal de ex vrouw haar deel daarvan aan albarianotlink2029 moeten voldoen. Daarmee kan dan een deel van de hypotheek mee worden afgelost.
Overigens is het de vraag of familie rechters "onderwaarde" begrijpen, mijn indruk is dat de rechters slechts ervaring hadden met overwaarde (en dat is "makkelijk"). Nu er geld de andere kant op moet, waarmee dan de belangen van in dit geval de vrouw worden "geschaad" denk ik dat er nog wel rare uitspraken te verwachten zijn.
Ander punt is of de bank de hypotheekakte wel op zijn naam wil zetten (doen ze moeilijk over). |
|
|
|
 |
|