|
Auteur |
Bericht |
marcooooow
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): ANLS Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 17:14 Onderwerp: Koper probeert onder afspraak uit te komen |
|
|
Op marktplaats heb ik auto onderdelen te koop staan.
Nu heb ik een bod gehad en daarop heb ik de bieder opgebeld.
We hebben afgesproken dat ik de bumpers morgen zou brengen, adres etc. allemaal gekregen en heb ik nu dus mijn bumpers gedemonteerd, een chauffeur geregeld en nu kom ik terug zie ik dat de koper zijn bod heeft verwijdert.
Hoe sta ik er voor als ik toch heen ga om de bumpers te brengen, aangezien we een afspraak hadden?
Heeft hij het recht om deze bumpers alsnog te weigeren? |
|
|
|
 |
jeroen1989
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 168
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 20:24 Onderwerp: Re: Koper probeert onder afspraak uit te komen |
|
|
marcooooow schreef: | Op marktplaats heb ik auto onderdelen te koop staan.
Nu heb ik een bod gehad en daarop heb ik de bieder opgebeld.
We hebben afgesproken dat ik de bumpers morgen zou brengen, adres etc. allemaal gekregen en heb ik nu dus mijn bumpers gedemonteerd, een chauffeur geregeld en nu kom ik terug zie ik dat de koper zijn bod heeft verwijdert.
Hoe sta ik er voor als ik toch heen ga om de bumpers te brengen, aangezien we een afspraak hadden?
Heeft hij het recht om deze bumpers alsnog te weigeren? |
Zie HR Hofland/Hennis |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 jun 2013 20:25 Onderwerp: |
|
|
Is een bod op marktplaats niet slechts een aanbod, dat nog aanvaard moet worden? Zonder aanvaarding is er geen overeenkomst en heeft u ook geen recht op betaling van de koopsom. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 03 jun 2013 21:58 Onderwerp: |
|
|
In dit geval lijkt er wel degelijk een koopovereenkomst tot stand te zijn gekomen. Per telefoon zijn afspraken gemaakt over de levering.
Maar is het zo duidelijk dat de bieder nu niet meer wil? Misschien even bellen om te vragen hoe het zit? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|