|
Auteur |
Bericht |
FlipjeVla
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 23:03 Onderwerp: Koopwoning en huren tegelijk, mag dat? |
|
|
De situatie; ik ben in het bezit van koopwoning die ik momenteel verhuur. Mag ik daarnaast alsnog een woning huren voor eigen gebruik?
Groet, FlipjeVla |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 23:26 Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk mag dat.
De hypotheekrente die je betaalt voor een woning die je verhuurt kun je echter (toch al) niet aftrekken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 23:37 Onderwerp: |
|
|
En het bezit van een woning kan in de weg staan aan eventueel gewenste huurtoeslag. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
FlipjeVla
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 23:47 Onderwerp: |
|
|
Misschien moet ik er bij vermelden dat ik nog ingeschreven sta op het adres van de koopwoning. Dit zou ik zo willen houden. Is het dan nog mogelijk? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 0:16 Onderwerp: |
|
|
FlipjeVla schreef: | Misschien moet ik er bij vermelden dat ik nog ingeschreven sta op het adres van de koopwoning. Dit zou ik zo willen houden. Is het dan nog mogelijk? |
Je moet ingeschreven staan op het adres waar je daadwerkelijk woont. De huidige situatie is dus al "niet mogelijk". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Arjenvdziel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 16:36 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad. Je moet je inschrijven op je huurwoning. Je staat dan niet meer ingeschreven op je koopwoning, maar dat wil niet betekenen dat deze niet meer op jouw naam staat. Er zijn geen wettelijke bepalingen die jouw verplichten in je koopwoning te wonen |
|
|
|
 |
FlipjeVla
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 20:58 Onderwerp: |
|
|
Dus; ik zou een woning mogen huren en mij in moeten schrijven op dat adres bij de gemeente. Daarmee zet ik mijn eigendomsrechten etc. van de koopwoning niet op het spel. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:02 Onderwerp: |
|
|
Nee natuurlijk niet. Jij blijft gewoon bij het Kadaster als eigenaar van de koopwoning geregistreerd staan. Die administratie is gewoon een heel andere dan de GBA. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
FlipjeVla
|
Geplaatst: za 20 mrt 2010 12:56 Onderwerp: |
|
|
Okey mensen, bedankt voor de antwoorden! |
|
|
|
 |
Sophietje
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 20:21 Onderwerp: |
|
|
Even een toevoeging:
Huren via een (sociale) woningbouwvereniging zal niet gaan. Dan mag je geen koopwoning hebben. Zij vragen bij het tekenen van je contract om een verhuurdersverklaring of bij een koopwoning om een bewijs van verkoop. |
|
|
|
 |
|