Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
ronvanbergen
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 mrt 2008 16:23 Onderwerp: Koopovereenkomst of niet ? |
|
|
Na het ontbinden van het geregistreerd partnerschap hebben wij afgesproken ons vermogen gelijkelijk te verdelen. Omdat mijn ex 100% certificaten van aandelen bezit is er contractueel afgesproken dat de 1 de ander 50% van de waarde zou kunnen vergoeden voor de certificaten waardoor 1 partner 100% belang zou houden of zou verkrijgen.
Het is als volgt op papier gekomen: ( ik noem mijn ex A, ik ben B )
Ingeval binnen 4 weken na ondertekening van deze overeenkomst geen verkoop aan een derde heeft plaats gevonden kan A de helft van de waarde van de certificaten aan B vergoeden en wel onder de voorwaarden zoals genoemd in art 10 van onderhavige overeenkomst. ( betaling in 60 termijn, auteur )De waarde wordt vastgesteld door KPMG.
Indien A er niet voor kiest om tot betaling van de waarde van de certificaten over te gaan, heeft B het recht om alle certificaten ( 100% belang ) over te nemen van Judith tegen de prijs zoals die door de registeraccountant is vastgesteld waarbij de betaling zal geschieden onder verrekening van de vordering welke B uit hoofde van deze overeenkomst heeft op A. Indien na verrekening een schuld aan A overblijft gelden de voorwaarden van artikel 10 ten aanzien van rente en aflossingsverplichtingen.
Omdat mijn ex in 1e instantie mij uit wilde kopen heeft zij een vaststellingsovereenkomst gemaakt. Zij zou mij een bedrag betalen. Echter deze overeenkomst had een beperkte houdbaarheidsdatum tot 15 juni 2005. Op 10 juni 2005 overlijd zij. Hierop vraagt mijn raadsman aan de enigst erfgenaam ( aan de bewindvoerder van hem ) of deze de vaststellingsovereenkomst nog wil nakomen, hij geeft hem de tijd tot 15 juli. De bewindvoerder laat weten geen uitvoering te willen geven. Nog 1 maal is er geprobeerd een oplossing te bereiken, echter de bewindvoerder kon de financiele middelen niet vinden en heeft nooit een voorstel gedaan.
Ik ben nu 3 jaar verder en wil van mijn recht gebruik maken om zelf de helft van de certificaten te vergoeden. Echter de bewindvoerder wil de certificaten niet leveren voor de door KPMG vastgestelde prijs. In feite wil de bewindvoerder helemaal niets.
Ik stel mij op het standpunt dat ik na het verstrijken van de vaststellingsovereenkomst recht heb om tot koop van de certificaten over te gaan.
Omdat ik in kort geding wil eisen mij 100% certificaten te leveren tegen de vooraf afgesproken prijs vraag ik mij het volgende af:
Is hier sprake van een koopovereenkomst ?
Zo ja, dan is een KG geschikt om nakoming te vragen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|