Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 8:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Koop nieuwe auto laten ontbinden?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aimee82

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 16:22    Onderwerp: Koop nieuwe auto laten ontbinden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste members,

Afgelopen zaterdag hebben mijn vriend en ik een BMW 320D, bouwjaar 2002 gekocht bij een autobedrijf in Sprundel. We hebben de week ervoor een proefrit gemaakt en de auto reed heerlijk en zag er verder erg goed uit. De garage geeft geen garantie, maar we hebben wel contractueel vastgelegd dat de auto APK en een beurt zou krijgen. We zagen al dat de banden aan vervanging toe waren en de auto had ook 2 maanden stilgestaan dus hij moest even goed nagelopen worden. Dit zou allemaal gedaan worden en we kregen zaterdag ook het keuringsrapport mee. Banden waren in ieder geval vervangen en olie en koelvloeistof was op peil.

Zaterdag reden we terug naar huis en alles ging prima. Auto reed lekker, trok ook goed op. Op een gegeven moment wilden we de airco aanzetten, maar deed deze het niet! We hadden dit eerlijk gezegd niet geckecked vorige keer. We vonden dit wel raar, want de auto heeft APK en een beurt gehad en zou helemaal goed afgeleverd worden dus ze hadden het moeten opmerken. Maar we dachten van "we nemen later wel even contact met ze op hierover," kon namelijk ook zijn dat de airco alleen afgevuld moest worden oid. Op een gegeven moment sta ik voor het stoplicht en draait de motor te laag stationair waardoor de motorkap schudt. Met de proefrit liep 'ie te hoog stationair en ze zouden dit afstellen, maar kennelijk te laag. Dus mijn vriend en ik wilden 'm maandag al even langs onze BMW monteur brengen om 'm opnieuw af te laten stellen. 's Avonds gaat een vriend een stukje proefrijden met de BMW en komt er ineens allemaal witte rook uit de uitlaat en begint er iets te ratelen onder de motorkap. Dus die auto meteen aan de kant en de ANWB erbij. Nu blijkt een van de injectoren kapot te zijn en dit kan weleens een duur grapje worden! We hebben die verkoper meteen gebeld, maar de eigenaar (die ons de auto verkocht heeft) is nu op vakantie in Amerika en de jongen die er nu is zegt alleen maar van "houd me op de hoogte". We hebben de auto met de ANWB naar onze garage gereden en die gaat vandaag kijken. Ook bleek bij het parkeren dat de parkeersensoren niet werkten en zag ik later dat de auto geen 18 inch velgen eronder heeft (zoals ze zeggen in de advertentie) maar 17 inch velgen! Nu maakt dit me niet zoveel uit, maar dan moeten ze het niet in hun advertientie zetten.

We hebben het bedrijf dezelfde dag telefonisch en schriftelijk op de hoogte gesteld, want het lijkt hier wel om een verborgen gebreken te gaan (dwaling). We hadden immers nog maar 150 km gereden die dag!

Vandaag zei onze eigen monteur al dat de auto al 20.000km geen onderhoudsbeurt heeft gehad (at funest kan zijn voor een auto) en dat er amper remvloeistof in zat.

Ik had wat achterdocht, omdat het onderhoudsboekje ontbrak en ik heb daarom ook nog een NAP check gedaan. Kilometerstand klopt in ieder geval. We waren echt verliefd op de auto, maar ben bang dat het ons duur komt te staan.

Hoe zit het nu met consumentenbescherming? Kunnen we eventueel aanspraak maken op dwaling? Het lijkt mij immers een verborgen gebrek (onderzoeksplicht gaat niet zover dat ik zelf onder de motorkap alle draadjes moet controleren neem ik aan..) en ze hebben de auto verkocht met opties als airco en parkeersensoren, maar die werken helemaal niet.

Mocht iemand nog advies hebben, hoor ik het heel graag. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds