Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 12:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Klassejustitie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 15:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Op het moment dat je voor jezelf hebt uitgemaakt wat jij denkt dat recht is dan is een soort gelijke discussie als hiervoor juist wel interessant.


Precies! Applause
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 15:25    Onderwerp: OK... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat zal dan wel... Ik ben nu de Wereld van Sofie weer eens aan het lezen, ook altijd heel erg nuttig... Maar het was geen aanval hoor ofzo... Crying or Very sad

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Ik ben gewoon niet zo serieus aangelegd.... Razz maar ik zal me eens gaan verdiepen in de discussie, want ben natuurlijk wel errug nieuwsgierig naar alles.... Laughing Laughing Laughing

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 15:57    Onderwerp: Re: OK... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denise schreef:
Ja dat zal dan wel... Ik ben nu de Wereld van Sofie weer eens aan het lezen, ook altijd heel erg nuttig... Maar het was geen aanval hoor ofzo... Crying or Very sad


Goed boek hè, De Wereld van Sofie.

... en niks van een aanval gemerkt verder ...

Wink
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee inderdaad geen aanval hoor.
We zijn toch op de wereld (en op dit forum) om elkaar te helpen.
Ik probeerde je alleen uit te leggen waarom een vrij academische discussie zoals die hiervoor gevoerd is toch best interessant kan zijn.
Je moet ook niet verwachten dat je alles meteen begrijpt hoor, het heeft mij ook véél hoofdbrekens gekost voor ik de meer theoretischere discussies begreep (en later interessant vond).

Dus maak je maar niet druk hoor, alles komt goed.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Machiel schreef:
Quote:
PS: mijn scriptie heeft als titel "Recht doende in naam der Koningin..." en ik weet dat de universiteitsbibliotheek van de EUR over een exemplaar beschikt.


IK HEB 'M!

Hehehe. Tot nu toe erg interessant gebeuren. Tsja, we zijn de tijd van 'slijmen bij de leraar' toch wel zo ver voorbij, dat je gewoon diens onderzoek over een bepaald onderwerp kunt lezen als je dat interessant vindt?? Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 13:25    Onderwerp: Ik heb 'm! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pray

Zeer vereerd, beste Michèle, ik weet niet goed wat ik moet zeggen.

Nou, ik hoor het wel...
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hehehe, Twisted Evil
wacht maar met bedenken wat te zeggen tot ik het helemaal gelezen heb en van commentaar voorzien... Wink Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mtewes schreef:
...wacht maar met bedenken wat te zeggen tot ik het helemaal gelezen heb en van commentaar voorzien...


Kom maar op!

Tentamen op 12 maart, niet? Wink
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uh... tsja, wegens de tentamendruk zal ik denk ik niet in staat zijn de scriptie voor die tijd helemaal uit te lezen... Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat een corrupte zooi, misschien ook maar eens overwegen wat scripties van docenten te gaan lezen en een stel veren te kopen Cool
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou zo eenvoudig zal het niet zijn denk ik... Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2004 19:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AUB on topic blijven
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Floriaan




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: di 07 sep 2004 14:13    Onderwerp: geen vervolging dader bij onbemiddeld slachtoffer misdrijf Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft de omstandigheid dat in de thans geldende “Aanwijzing voor de opsporing Stb. 27 februari 2003, nr 41” bepaald wordt, dat een ingrijpend misdrijf niet onderzocht dient te worden bij een onbekende dader en een onbemiddeld slachtoffer, invloed op de houding van degenen die in deze thread schrijven dat er in ons land geen klassenjustitie is?

Correctie 18-9-04 19:23; zojuist zag ik dat ik de bovengenoemde aanwijzing verkeerd interpreteerde. Niet het welzijn van het slachtoffer is een criterium (om al dan niet te vervolgen bij een onbekende dader) maar de aantasting van zijn welzijn. Dit is uiteraard geen indicatie voor klassejustitie. Sorry vanwege de verkeerde inlichting!


Laatst aangepast door Floriaan op za 18 sep 2004 19:32, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 07 sep 2004 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kende die aanwijzing niet eens, maar dit werpt inderdaad wel een heel ander licht op de zaak.
Rolling Eyes
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Floriaan




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2004 2:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onder “klassenjustitie” wordt normaliter begrepen het marxistische strijdbegrip, dat erop doelt dat in een klassenmaatschappij de ondergeschikte en uitgebuite klasse scherper getroffen wordt door wetten, rechtspraak en strafrechtelijk vervolging dan de heersende klasse en degene die daarmee sympathiseert.

Dat onbemiddelde en laag opgeleide lieden in het algemeen meer lijden onder strafrechtelijke vervolging is algemeen overigens al langer common sense en tig keren wetenschappelijk aangetoond (om dat te weten behoef je geen waanideeën te hebben, noch complottheoreticus, noch paranoïde gedupeerde, maar simpelweg niet al te naïef of geïnformeerd te zijn). Ook in ons land heersen uiteraard zulke samenhangen, ik kan mij niet voorstellen dat iemand met gezag dit heden nog betwijfelt.

Trouwens (correct me if I’m wrong); was het niet zo, dat de bouwfraude-zaak pas aan het rollen kwam nadat de betreffende klokkenluider in netwerk (of een dergelijk programma) was verschenen? Dat het OM het dossier dus na ontvangst wegens ,,onvoldoende aanknopingspunten'' had laten liggen - zoals men toen in het NRC kon lezen?


Laatst aangepast door Floriaan op wo 08 sep 2004 14:30, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds