|
Auteur |
Bericht |
eerstejaarsje
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: zo 15 feb 2015 22:49 Onderwerp: Klachttermijn woning |
|
|
Mijn oom en tante hebben vier jaar geleden een woning gekocht in Amsterdam. Ze hadden ongeveer een maand na de verkoop hun klachten aangegeven bij de verkopers van de woning, en uit de onderhandelingen kwam niks naar voren. Ze waren in voorbereiding op het aanhangig maken van een geschil, maar door het plotselinge en onverwachte overlijden van mijn tante is dit er nooit van gekomen.
Nu, drie jaar en zes maanden nadat de onderhandelingen stuk zijn gelopen wil mijn oom de zaak weer oppakken. Hij vroeg mij of dat nog kan, en ik kom er niet helemaal uit. De klachttermijn is wel in orde, maar ik weet niet precies hoe het verder werkt. Gaat de verjaringstermijn lopen ná de klacht, of heeft hij pech en is de klachttermijn verstreken? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 15 feb 2015 23:40 Onderwerp: |
|
|
Waarom pak je de tekst van art. 7:23 BW er niet bij? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 16 feb 2015 0:05 Onderwerp: Re: Klachttermijn woning |
|
|
eerstejaarsje schreef: | Nu, drie jaar en zes maanden nadat de onderhandelingen stuk zijn gelopen wil mijn oom de zaak weer oppakken. Hij vroeg mij of dat nog kan, en ik kom er niet helemaal uit. De klachttermijn is wel in orde, maar ik weet niet precies hoe het verder werkt. Gaat de verjaringstermijn lopen ná de klacht, of heeft hij pech en is de klachttermijn verstreken? |
De verjaringstermijn gaat lopen na de klacht en is inmiddels verstreken: "Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving" (art. 7:23 lid 2 BW). |
|
|
|
 |
|