|
Auteur |
Bericht |
City09
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 jun 2012 14:34 Onderwerp: Kinderen en prestatie-beloning bij Albert Heijn. |
|
|
Onze zoon werkt bij AH als vakkenvuller hij heeft een contract met een Euro/uur vergoeding.
Nu heeft Albert Heijn een nieuwe norm opgelegd, ze vinden dat de kinderen binnen een bepaalde tijd een aantal eenheden in de schappen moeten hebben gezet.
Dit heeft als gevolg dat de kinderen nu geen over-uren uitbetaald krijgen, en/of iedere week in discussie met AH moeten gaan dat ze wel hun over-uren bijgeschreven krijgen. AH stelt zich op het punt dat de kinderen gewoon hun normen moeten halen en als dat niet lukt, moeten ze het werk afmaken in eigen tijd.
AH heeft geen nieuwe contracten aan de kinderen voorgelegd, dus het lijkt mij onfatsoenlijk om deze nieuwe normen te hanteren ? Ook vind ik op het internet geen duidelijkheid: mogen kinderen überhaupt werken voor een prestatie-beloning ? |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: ma 04 jun 2012 15:34 Onderwerp: |
|
|
Toen ik +/- 7 jaar geleden werkzaam was bij Albert Heijn bestond deze zogeheten vulnorm ook al, het is dus zeker niet iets nieuws. Al sinds ik me kan heugen bestaat er ook al onenigheid tussen winkelketens en werknemers en daarbij vakbonden over deze norm.
Het is echter de vraag of het wel daadwerkelijk prestatiebeloning is of dat het overschrijden van de norm onder overwerk valt. De werkgever geeft immers gewoon de werktijden aan waarbinnen de werknemer zijn of haar taak dient te verrichten. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
City09
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 jun 2012 16:14 Onderwerp: |
|
|
Het is wel nieuw voor dit filiaal, immers ze zijn er sinds maart 2012 mee begonnen. En nee er is juist geen sprake van prestatie-beloning in het contract er is een urenvergoeding afgesproken.
In het contract zijn geen normen opgenomen over de grote van de prestatie die geleverd dient te worden. En natuurlijk voert onze zoon de werkzaamheden uit binnen de tijd die contractueel is vastgelegd: vakken vullen. |
|
|
|
 |
|