Empnes
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jun 2010 13:05 Onderwerp: Kinderalimentatie voor de NIET verzorgende ouder |
|
|
Ik ben twee jaar gescheiden. Mijn ex, moeder van onze zoon van 4 jaar, was het eerste jaar diegenen bij wie onze zoon ingeswchreven stond. We hadden wel co ouderschap. Na een jaar is zij verhuisd, zo een 250 km verderop haar huidige vriend/gerigistreerd partner achterna.
Ik ben toen door een passage in het convenant de verzorgende ouder geworden. Hierdoor kwamen ook mijn verplichtingen tot Kinder alimentatie kwamen te vervallen. Ik heb toen mede doordat ex toen geen werk had en zwanger was, geen Kinderalimentatie gevraagd aan haar. Nu werkt zij sinds kort weer 3 dagen per week. Haar vriend werkt ook 4 tot 5 dagen per week. Zij vraagt nu van mij een bijdrage in de benzinekosten die zij maandelijks heeft. Ik rij nl. niet omdat ik de afstand erg veel vind, en niet realisitisch als je ook een kind hebt, zover verderop. Een enkele keer wil ik wel eens rijden tot ongeveer de helft. Verder is zij hier verantwoordelijk voor vind ik. Tevens krijgt zij al de helft van de kinderbijslag, betaal ik haar aandeel van 30 euro aan een door ons samen geopende spaarrekening voor zoonlief. Ook kan zij ca. 400 euro per kwartaal aftrekken van de belasting.
Tevens heb ik ook hier gewoon mijn kosten voor onze dochter, met mijn inkomen van ca. 32000 per jaar bruto!
Ik vind dus echt dat ik geen bijdrage hoef te leveren, maar kan iemand mij vertellen hoe dit rechterlijk gezien zit. |
|