de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 27 sep 2005 12:37 Onderwerp: Keuzevak: Telecommunicatierecht 1-11-2005 |
|
|
Universiteit van Amsterdam, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Instituut voor Informatierecht, november/december 2005
‘Waarom kan ik mijn favoriete radiostation alleen beluisteren via de kabel?’
‘Is het vanzelfsprekend dat ik vanaf een vaste telefoon naar een mobiel kan bellen?’
‘Weet mijn telefoonmaatschappij waar ik kom met mijn GSM?’
‘Wordt de straat alweer opengebroken voor een paar kabels?’
Telecommunicatierecht is het vakgebied dat inzicht geeft in de juridische kanten van deze onderwerpen. In dit keuzevak beginnen we met het schetsen van de regelgeving en de achtergronden van de werking van de verschillende communicatienetten. In de daarop volgende bijeenkomsten komen een aantal specifieke aandachtsgebieden aan de orde.
Het keuzevak Telecommunicatierecht wordt verzorgd door het Instituut voor Informatierecht (IViR) van de Universiteit van Amsterdam. Het onderwijs wordt niet alleen gegeven door medewerkers van het IViR, ook worden docenten ingeschakeld die werkzaam zijn in de praktijk.
Aangezien Telecommunicatierecht als keuzevak in Nederland alleen wordt aangeboden aan de Universiteit van Amsterdam staat deze cursus ook open voor rechtenstudenten uit heel Nederland alsmede voor studenten uit andere studierichtingen (zoals Economie en Communicatiewetenschap), mits zij nog niet in de beroepspraktijk werkzaam zijn. Het onderwijs heeft een kleinschalig en intensief karakter.
Kijk voor meer informatie, het rooster en aanmelding op www.ivir.nl
Instituut voor Informatierecht (IViR)
Universiteit van Amsterdam
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Rokin 84
1012 KX Amsterdam |
|