Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kennisgeving CVOM utrecht
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
racemichel

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 14:21    Onderwerp: Kennisgeving CVOM utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Enige tijd geleden heb ik te hard gereden, na afronding 70kmu te hard. Nu heb ik een kennisgeving gekregen van het CVOM in Utrecht.

Allereerst twijfel ik aan het tijdsbestek. De ovj heeft 10 dagen de tijd ogv art 164 wvw. 17 juli rijbewijs in moeten leveren aan agent, en gisteren 3-8 pas de kennisgeving ontvangen met datum 28 juli. Dus die brief zou er 5/6 dagen over gedaan moeten hebben, daar twijfel ik al aan.

Vervolgens is de contactpersoon een mevrouw zonder mr titel

Nergens wordt een mandaat of iets in de trant van 'in naam van de ovj' vermeld.

Er wordt niet ingegaan op mijn fax die ik had gestuurd.
En de brief is niet ondertekend maar eindigt alleen met 'De officier van justitie'

Voor mijn gevoel kloppen hier dingen niet en heb ik het idee alsof ik word afgewimpeld met een eigenlijk te late beslissing van de ovj. Kan ik hier iets mee?

Oja en er wordt ook alleen vermeld u kunt bezwaar aantekenen bij de rechtbank in Rotterdam. Dat ga ik dan ook doen. Maar hier horen ze toch ook weer een adres dan wel termijn te vermelden?

Vindt het maar raar een stukje vod van 1 A4tje met de mededeling dat je rijbewijs voor 4 mnd wordt ingevorderd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 14:45    Onderwerp: Re: Kennisgeving CVOM utrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

racemichel schreef:
Vervolgens is de contactpersoon een mevrouw zonder mr titel

Hoe weet u dat?
Ik heb een Mr titel, maar die zet ik ook niet bij mijn naam neer.

Het is ook niet nodig dat de contactpersoon een titel heeft, vaak zijn dit administratief medewerkers van de rechtbank.

De brief zal automatisch gemaakt zijn, en daarom niet getekend.

De politie moet binnen 3 dagen het rijbewijs naar de OvJ sturen, welke binnen 10 dagen dan weer een beslissing moet nemen. Aan de brief te zien heeft hij op 28 juli de beslissing genomen om het rijbewijs niet terug te geven. Als u het gevoel heeft dat de datum op de brief niet klopt zult u met goede argumenten bij de rechtbank moeten komen.

Hoe u in bezwaar kunt gaan staat vermeld op de brief, u zult dit moeten doen bij de rechtbank.
racemichel

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat betreft de titel begrijp ik dat iemand die niet altijd hoeft te voeren.

Hetgeen mij voornamelijk stoort in deze brief is dat het lijkt alsof er een aantal formaliteiten compleet zijn overgeslagen zoals het ondertekenen. Juiste titel voering dan wel het vermelden van in mandaat handelen van.

Wat mij ook nogal stoort is het feit dat ik gebeld heb meteen na invordering van mijn rijbewijs met het CVOM en medegedeeld heb gekregen meteen een brief/fax te sturen i.v.m. mijn werk dat een rijbewijs noodzakelijk is.

Zodoende drie A4'tjes gestuurd met uitleg van casus en ondertekening door werkgever.
In de kennisgeving is daar niet eens met één woord over gerept.

Nu ben ik niet te beroerd. Ik weet dat ik te hard heb gereden en daarvoor op de blaren zal moeten zitten. Echter betekent dit dat ik nu een klaagschrift moet sturen naar de rechtbank Rotterdam wat weer enige weken zal duren voordat een rechtszitting zal plaatsvinden. (Met praktisch dezelfde informatie die ik dus al naar het CVOM heb gestuurd)
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De kennisgeving wordt geautomatiseerd opgemaakt nav de beslissing van de OvJ.
Met een druk op de knop wordt de brief verstuurd, daarom niet ondertekend o.i.d.

Er bestaat geen coulanceregeling voor mensen die hun rijbewijs voor hun werk nodig hebben, de enige manier om het rijbewijs vóór de evt zitting terug te krijgen is via het klaagschrift.

(tegenwoordig wordt de rechtbank steeds harder voor mensen die hun rijbewijs nodig hebben voor het werk. Ze redeneren dat juist díe mensen weten dat je je aan de regels moet houden.)
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
.

(tegenwoordig wordt de rechtbank steeds harder voor mensen die hun rijbewijs nodig hebben voor het werk. Ze redeneren dat juist díe mensen weten dat je je aan de regels moet houden.)

En terecht.

Een rechter of advocaat die zich niet aan de regels houdt worden ook buienspel gezet.
racemichel

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niks mis mee idd, ik kwam ook pas achter het nieuwe beleid dat sinds twee maanden nu ingevoerd is, dat meteen bij de eerste keer >50km te hard je rijbewijs nu minimaal 2 mnd wordt ingevorderd.

Echter weet ik ook nog heel goed in mijn eerste jaar van mijn rechten studie dat we naar de rechtbank gingen en daar onder andere een man voor de derde keer zijn rijbewijs terug kreeg ondanks dat het daar zelfs alcohol betrof! Alleen maar omdat hij anders zijn moeder geen boodschappen meer zou kunnen brengen.

Oke prima, maar dan vraag ik me af wat een rechter van de redelijkheid en billijkheid vind als ik straks 4 mnd mijn rijbewijs moet inleveren en daardoor na 2mnd als student al failliet ben omdat mijn bijbaantjes allemaal auto gerelateerd zijn. (ondertussen bij één daarvan al ontslagen , autoverhuur bedrijf)

Daarnaast betrof het in mijn geval ook nog een compleet lege weg voor +/- 300 meter te hard te hebben gereden.

Vandaar deze enigsinds verontwaardigde reactie
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds