fuxinya
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 13:47 Onderwerp: Kat die herplaatst is terugvorderen mogelijk? |
|
|
Aleerder vroeg ik uw tips in deze kwestie over: actief gezochte kat herplaatst
: poes aantoonbaar actief gezocht, niet ter adoptie aangeboden in asiel, al het mogelijke gedaan haar terug te krijgen, o.a. gebeld en gemaild met asiel, vermelding van vermist geplaatst op site asiel enz. enz. Als Asiel actie had ondernomen n.a.v. mijn telefoontjes, bezoekjes, mails en melding op mijn dier is zoek.... hadden we haar binnen 6 dagen teruggehad. ( Poes werd zelfs in asiel geopereerd aan haar opvallende kenmerk: een vergroeid 3e ooglid... op dag 6) er ging evengoed geen belletje rinkelen: er werd geen match gemaakt tussen deze poes met vergroeid oogen de mevrouw die belde, mailde langskwam en steeds op dit kenmerk ( vergroeid oog) wees.
Asiel erkent dat het onze poes betreft, die zij desondanks herplaatst hebben ( toen dit eenmaal formeel mocht en kon). Zij zeggen dat zij inmiddels met de nieuwe verzorgers van onze poes contact hebben gezocht in een poging haar terug aan ons te geven. Het asiel zegt, dat deze mensen contact weigeren. Toen ik er op aandrong ons hele verhaal te vertellen, zodat zij weten dat zij niet te maken hebben met een ter adoptie afgestane poes maar met eentje die heel erg gemist wordt, zag men van verdere onderhandeling af: het asiel wil het de verzorgers van onze poes niet aandoen te worden geconfronteerd met haar verleden> Zij zouden bewust of onbewust hierdoor een schuldgevoel kunnen krijgen....
Mijn vragen:
in hoeverre moet het asiel aantonen hun uiterste best te hebben gedaan te bereiken dat deze mensen onze poes teruggeven
in hoeverre kan ik een bewijs vragen voor de weigering door deze mensen
kunnen deze mensen dit weigeren?
Is daarmee de kous af?
Hoe valt aan te tonen dat ik de rechtmatige eigenaar ben en is het van waarde dat ik kan aantonen dat ik vanaf dag 1 actief gezocht heb en in een brief heb aangegeven dat ik een redelijk deel van de gemaakte kosten voor operatie e.d. wil betalen aan het asiel.
Ik heb nooit actief aftsand van haar gedaan, maar ben haar wel door betreurenswaardige miscommunicatie misgelopen in de eerste 6 dagen na haar verdwijning.
In hoeverre heeft het asiel de plicht actief te matchen middels hun eigen in het leven geroepen website, waar je als eigenaar je vermiste dieren kan opgeven.
En nogmaals: is dit een typisch verhaal van helaas pindakaas, of zijn er nog kansen, haar terug te kunnen krijgen ( juridisch onderbouwd) Asiel zegt met de huisadvocaat te willen onderzoeken wat mogelijkheden zijn. Meerdere zegt: mensen weigeren: punt uit! |
|