|
Auteur |
Bericht |
Brumbrum
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jul 2014 20:38 Onderwerp: Karakter voorlopige voorziening |
|
|
Ik heb even gezocht, ik heb wel iets in oude berichten gelezen maar gezien de continu wijzigende wetgeving stel ik de vraag nog maar een keer. Een vrij eenvoudige vraag.
Wat gebeurd er met het besluit als nadat deze in werking is getreden hiervoor een schorsing (voorlopige voorziening) wordt aangevraagd? Wordt het besluit nadat het eerst in werking is geweest dan alsnog automatisch geschorst, of wordt het besluit pas geschorst op het moment dat de rechter daarover positief beslist.
Bovenstaand scenario doet zich bijvoorbeeld voor als er beroep is ingediend tegen het bestemmingsplan doch na de beroepstermijn pas de voorlopige voorziening wordt gevraagd. Of hetzelfde scenario met een bouwvergunning, dat na of binnen de bezwaartermijn de schorsing wordt gevraagd.
Graag een onderbouwde reactie..
Dankjewel... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 jul 2014 23:04 Onderwerp: |
|
|
De voorlopig voorzieining is om te beslissen over wel of niet schorsen.
Dus.... 1x raden. Valt weinig aan te onderbouwen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Brumbrum
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 aug 2014 12:01 Onderwerp: |
|
|
Je maakt het me wel moeilijk..
Oké... een reeds in werking getreden besluit wordt pas geschorst als er (positief) besloten is op een verzoek voor een voorlopige voorziening. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 aug 2014 13:45 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, tenzij wettelijk is bepaald dat (delen van ) het besluit bij bezwaar/beroep worden geschorst. |
|
|
|
 |
|