|
Auteur |
Bericht |
doggsinatra
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 21:28 Onderwerp: Kan onderhuur leiden tot ontslag bij overheidsinstantie? |
|
|
Ik huur voor mijn broertje een sociale woning ( Ik ben nog in het huis van mijn ouders woonachtig). Kan ik als ik hierop aangesproken wordt door de woningbouwvereniging mijn baan verliezen als ambtenaar? Ik verdien geen geen geld door deze constructie (belastingontduiking). Volgens mij is de juiste vraag: Kan het illegaal onderverhuren van een sociale woning leiden tot een strafrechtelijke vervolging? |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 21:53 Onderwerp: |
|
|
Illegale woningverhuur kan leiden tot een bestuurlijke boete of een dwangsom opgelegd door de gemeente. Dat is iets anders dan strafrechtelijke vervolging.
Of dit leidt tot verlies van baan; daar durf ik geen concrete uitspraken over te doen maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. |
|
|
|
 |
doggsinatra
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 22:12 Onderwerp: |
|
|
Dank voor het antwoord. Misschien kan iemand mij nog vertellen of een bestuurlijke boete of gemeentelijke dwangsom reden kunnen zijn voor een ambtenaar. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 23:29 Onderwerp: |
|
|
Vermoedelijk heb je hierbij fraude gepleegd, en waarschijnlijk sta je met opzet verkeerd ingeschreven in de GBA wat volgens mij ook strafbaar is. Sowieso lijkt dit soort zaken mij niet te rijmen met de hoedanigheid van ambtenaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jun 2010 18:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ga er van uit dat jij of je broer op een of andere manier op schrift ergens een verkeerde voorstelling van zaken hebben gegeven en dat zou valsheid in geschrifte op kunnen leveren. Wat is het motief, waarom huurt je broer deze woning niet zelf?
Los van eventueel strafrechtelijk / bestuursrechtelijk aanpak is er nog een ander kader, namelijk dat van ongepast gedrag. De overheid kan in dat kader ook disciplinaire maatregelen nemen tegen haar medewerkers. Naar mate je bijv. een voorbeeldfunctie hebt zal dat zwaarder wegen. |
|
|
|
 |
|