|
Auteur |
Bericht |
bjorn
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 15:12 Onderwerp: Kan je onder een contract uit. |
|
|
Als ik een contract sluit om voor iemand iets te vervoeren en achter af blijkt dat ik bij een andere meer had kunnen verdienen. Kan ik dan onder het contract uit? Of is het gewoon mijn eigen risico?
Alvast bedankt,
Bjorn |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 15:15 Onderwerp: Re: Kan je onder een contract uit. |
|
|
bjorn schreef: | Als ik een contract sluit om voor iemand iets te vervoeren en achter af blijkt dat ik bij een andere meer had kunnen verdienen. Kan ik dan onder het contract uit? Of is het gewoon mijn eigen risico?
|
Het is afhankelijk van de inhoud van het contract en de bedoelingen van de contractspartijen, maar in beginsel moet je er vanuit gaan dat je je aan je overeenkomst hebt te houden. |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 15:15 Onderwerp: |
|
|
Nee je kan in dit geval niet meer eronderuit komen. Je had zelf helaas beter van te voren moeten onderzoeken of er goedkopere alternatieven waren voor je contract met andere bedrijfen.  _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
Lexbridge
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 45
|
Geplaatst: vr 02 jun 2006 15:52 Onderwerp: |
|
|
Je kunt niet onder een volkomen overeenkomst uit als je elders meer kunt verdienen.
Dat wil niet zeggen dat je uberhaupt niet meer onder de overeenkomst uit kan: soms staat er in het contract een opzegbeding.
Opzeggen is het beeindigen van een contract zonder dat er sprake hoeft te zijn van een tekortkoming van de andere partij. Soms kan dat kosteloos, vrijwel altijd moet dat met inachtneming van een opzegtermijn.
Overigens geef ik je met een vervoersovereenkomst weinig kans op een kosteloze opzegging, maar er staan wel gekkere dingen in contracten. Niet gekeken, altijd mis. |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 02 jun 2006 15:53 Onderwerp: |
|
|
leerzame tip  _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
Lexbridge
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 45
|
Geplaatst: vr 02 jun 2006 15:56 Onderwerp: |
|
|
Thanks, XMan! |
|
|
|
 |
|