|
Auteur |
Bericht |
Donna33
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 jan 2016 9:56 Onderwerp: Kan ik nog wel een vog krijgen? |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord zelf niet kan vinden.
Ik ben al jaren werkzaam als verzorgende IG, maar helaas wordt mijn contract niet verlengd. Ik ben dus aan het solliciteren maar zie dat er eigenlijk overal een vog wordt gevraagd.
Nu wil het geval dat ik bijna 4 jaar geleden betrokken ben geweest bij een vechtpartij. Ik werd door een groepje jongeren belaagd en heb er daarbij een geslagen. Ik ben daarvoor schuldig bevonden omdat de groep voor elkaar getuigde.
Heel stom achteraf heb ik een boeete en schadevergoeding betaald aan het 'slachtoffer' omdat ik ervan af wilde wezen. Misschien had ik er beter een zaak van kunnen maken.
Maarja, nu lees ik de overal dat de terugkijktermijn 4 jaar is. Daar val ik dus nog net binnen. Daarvoor en daarna ben ik nooit ergens voor veroordeeld. Nog geen parkeerboete heb ik gehad.
Is een zo'n incident dan meteen genoeg om een vog te weigeren?
Ik zit hier best mee, want ik heb een aantal geïnteresseerde werkgevers en straks kan ik gewoon geen baan krijgen door een zo'n lullig dingetje.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn,dat ik tegen een fors lager salaris inpakwerk moet doen en mijn eigen vak niet meer kan uitoefenen?
Ik voel me nu al dubbel gestraft: eerst een flinke boete en dan nu de kans op werkloosheid. |
|
|
|
 |
Panadero
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 jan 2016 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb jaren geleden ook eens een VOG aan moeten vragen ivm een baan.
Er werd mij toen verteld dat er werd gekeken waar je deze voor nodig hebt en het niet zo is dat bij een eventuele veroordeling deze geweigerd wordt.
Ik heb echter geen idee, of deze regel nog steeds wordt gehanteerd. |
|
|
|
 |
Donna33
|
Geplaatst: za 23 jan 2016 19:16 Onderwerp: |
|
|
Voor de zorg is geweld natuurlijk een no go.
Mijn vraag is voor mensen die het weten: is 1 veroordeling meteen reden om de vog te weigeren of niet?
(Staat mijn vraag hier soms verkeerd dat er zo weinig reacties komen?) |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 23 jan 2016 20:05 Onderwerp: |
|
|
Dat kan een reden zijn ja.
Maar zekerheid daarover heb je pas als je een vog aanvraagt.
En de vraag heeft trouwens niets met arbeidsrecht te maken.. |
|
|
|
 |
Donna33
|
Geplaatst: za 23 jan 2016 20:23 Onderwerp: |
|
|
Niet? Het gaat over werk dus ik dacht dat ik dan wel goed zat.
Maar goed, niemand weet het dus. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016 17:44 Onderwerp: |
|
|
Ik gaf je een antwoord.
Dat ze hem kunnen afwijzen, maar dat je pas zekerheid hebt bij aanvraag.
En het heeft niet met werk te maken, maar met een strafrechtelijk verleden.
Het arbeidsrecht komt pas in beeld als je met een vog niet wordt aangenomen. |
|
|
|
 |
|