|
Auteur |
Bericht |
Aryan123
Leeftijd: 33 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 17 dec 2018 10:21 Onderwerp: Kamernet.nl boekt automatisch geld af |
|
|
Een tijdje geleden heb ik mij ingeschreven voor twee weken op kamernet.nl. Voor twee weken inschrijving bedroeg de inschrijving 21 euro en dit bedrag heb ik per iDeal overgemaakt. Echter na het verstrijken van de twee weken is kamernet zonder dat ik het in de gaten had overgegaan naar automatische afschrijving. Tot op heden hebben ze 84 euro afgeschreven. ik Heb hier wel een bericht van gekregen maar deze is automatisch in mijn scam box terecht gekomen waardoor ik het niet gezien heb. Maar nog steeds neem ik het kamernet zeer kwalijk dat ze na het verstrijken van de periode overgaan op automatische boeking. Ik heb hier meerdere keren berichten over gestuurd (telefoonnummer hebben ze niet) maar ze reageren niet. Iemand een idee wat te doen? Heeft het zin om juridische stappen te ondernemen? |
|
|
|
|
UwJurist.nl
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1012
|
Geplaatst: ma 17 dec 2018 10:45 Onderwerp: |
|
|
Lees na wat voor overeenkomst u precies hebt gesloten.
Weet u zeker dat u enkel een overeenkomst voor 2 weken hebt gesloten? Storneer dan z.s.m. de bedragen via uw bank en maak deze incasso onmogelijk.
Zo niet, zeg de overeenkomst op als dat mogelijk is. Misschien kunt u ook de overeenkomst vernietigen wegens dwaling.
Op hun site is overigens te lezen dat sprake is van automatische verlenging tot wederopzegging: http://support.kamernet.nl/customer/nl/portal/articles/2407741-bestellen-en-betaling
De vraag is alleen of u deze informatie ook kreeg toen u zich inschreef. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
|
Aryan123
Leeftijd: 33 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 17 dec 2018 11:12 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor uw reactie mevrouw Doomernik,
Ik heb een abonnement genomen voor twee weken en ik moest vervolgens akkoord gaan met de voorwaardes van tientallen pagina’s. Ze zullen vast wel ergens in de voorwaardes hebben vermeld dat het automatisch verlengd wordt maar ik ging er totaal niet van uit aangezien ik bewust voor twee weken lidmaatschap heb betaald. Bovendien hebben ze een bericht gestuurd wat in mijn spam terecht is gekomen. Ze hadden minstens bij iedere verlenging een nieuwe bericht moeten sturen wat ze nagelaten hebben. Hoe dan ook ik vind het een heel lage manier om op een dergelijke wijze te werk te gaan en al helemaal omdat ze niet reageren op mijn berichten. |
|
|
|
|
UwJurist.nl
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1012
|
Geplaatst: ma 17 dec 2018 11:19 Onderwerp: |
|
|
U moet ook een uitdrukkelijk akkoord hebben gegeven voor automatische incasso. Althans zo hoort dat te gaan.
Ik kan niet beoordelen wat u te zien kreeg aan teksten, waarmee u akkoord ging en of sprake is van misleiding of niet.
Maar beperk nu in ieder geval de schade op de manier zoals ik aangaf.
Dus aangeven dat sprake is van dwaling, dat u de overeenkomst vernietigt, dat u niet akkoord bent met de afschrijvingen en uw geld terug wil, dat u - voor zover toch nodig - de overeenkomst per direct opzegt. En storneer dan de afschrijvingen, verhinder nieuw automatische incasso etc. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
|
|