Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 18 jun 2025 18:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kamerhuur door 16 jarige
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michelle

Leeftijd: 77
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 7:43    Onderwerp: kamerhuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

goedemorgen, samen met mijn zestienjarige dochter ging ik de sleutel halen en een kijkje nemen op de kamer die aan haar was verhuurd. ik was niet betrokken bij de verhuur procedure, omdat dat door derde is geregelt. per i okt. gaat de huur in . de schrik was groot, bij het betreden van de kamer. niet leeg, vies en smerig, een gaskachel die het niet doet, ook lang niet onderhouden, met pal ernaast een gasmeter. in het hele pand geen rookmelders of blusapparatuur. midden in de kamer was een groot bouwsel gemaakt door vorige huurder. dus geen enkele mogelijkheid voor normaal inrichten.ik heb direct gebeld met de Question bemiddelaarster van het pand, terstond een andere kamer die is vrijgekomen in ander pand aan mijn dochter te verhuren, en het contract van deze kamer te vernietigen. de andere huurster in dit pand heeft alle gemeenschappelijke ruimtes in gebruik, alsof het haar woning is, maar zij en haar zoon hebben ook alleen kamers gehuurd. mijn dochter mocht ook niet wassen.,terwijl de wasmachiene in de gezamenlijk keuken staat. zij kan op dit moment dus aldriedagen niet wonen op kamers. voorts zijn er mensen ingehuurt geweest die zouden helpen met verhuizen. er was al voor betaalt. wat kan ik nog doen in deze, wie heeft raad, groet van michelle.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoor je praten over een contract. Er is dus neem ik aan een soort van huurcontract getekend?? En is die getekend door je dochter van 16? Als dat zo is dan kan je sowieso van het contract af want je dochter is ( in dit geval) handelingsonbekwaam. Dat betekent dat jij het contract kan vernietigen.
michelle

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor je reactie zeer attent. maar het huurcontract is ook getekent door haar gezinsvoogd. ik weet niet of dat wat uitmaakt? Rolling Eyes
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als haar gezinsvoogd ook heeft getekend is, kun Eva's bijdrage negeren.
Dan kun je namelijk niet (automatisch) vernietigen.
michelle

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

:bedankt voor jullie adviezen heb nu afgesproken met bemiddelingsburoo. dat mijn dochter samen met mij woensdag naar drie andere kamers kan gaan kijken. maar ze had al huur betaald van de ongeschikte kamer. erkent door de verhuurder. kan ze de dagen dat ze nu niet op een kamer kon maar alwel had betaalt op 1 oktober geld terugvorderen ?of verrekenen met niew huurcontract ?bedankt vast michelle. P Razz
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Terugvorderen is een heel (reken) gedoe.
Het lijkt me het makkelijkst om het te verrekenen.
Als de wederpartij heeft erkent dat de (oude) kamer niet geschikt was moet dat ook geen probleem zijn lijkt me.
michelle

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 16:25    Onderwerp: kamerhuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt vooe je ractie, denk dat je gelijk hebt. als ik woensdag thuis ben in de avond, zal ik hier doorgeven hoe het zakelijk is afgerond, groetjes, michelle. Wink
michelle

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 20:09    Onderwerp: 16 jarige Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn vraag is, mag een 16 jarige een contract tekenen, voor kamerhuur?
Studiosus

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Minderjarigen zijn in beginsel handelinsonbekwaam, personen die de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt hebben kunnen geen onaantastbare rechtshandelingen verrichten. Het overeenkomen van een kamerhuur is een rechtshandeling.
Er zijn uitzonderingen op deze regel:
Wanneer vooraf toestemming is verleend door de wettelijk vertegenwoordiger, of
Wanneer het gaat om een rechtshandeling die gebruikelijk is voor iemand van die leeftijd, 16 in dit geval, is de rechtshandeling geldig.
Ik weet niet of het huren van een kamer gebruikelijk is voor iemand van 16, ik denk zelf van niet.

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 21:06    Onderwerp: 16 jarige Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor de reactie. de wettelijke vertegenwoordiger heeft geen toestemming verleent, en ook niet meegetekent. michelle.
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Topic merged
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 22:36    Onderwerp: Re: 16 jarige Reageer met quote Naar onder Naar boven

michelle schreef:
bedankt voor de reactie. de wettelijke vertegenwoordiger heeft geen toestemming verleent, en ook niet meegetekent. michelle.

(probeer eens 'verleend' en 'meegetekend')

Voor een 16 jarige die zelfstandig woont, is het sluiten van een huurovereenkomst niet zo vreemd.
Bekijk de homepage
BB2

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005 11:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar het is niet heel gebruikelijk dat een zestienjarige zelfstandig woont. Het lijkt me dus dat de ovk op deze grond wel vernietigbaar is.
michelle

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005 13:35    Onderwerp: kamerhuur 16jarige Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor de reactie. inderdaad is het niet gebruikelijk dat een 16jarige zelfstandig gaat wonen. maar is in dit geval wegens gebrek aan behandelingsplek. maar toch bedankt, michelle. Smile
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja maar er was toch een gezinsvoogd die ook meegetekend had?? Hoe zit het daar nou mee? Want dan gaat de handelingsonbekwaamheid dus niet op...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds