|
Auteur |
Bericht |
michelle
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 7:43 Onderwerp: kamerhuur |
|
|
goedemorgen, samen met mijn zestienjarige dochter ging ik de sleutel halen en een kijkje nemen op de kamer die aan haar was verhuurd. ik was niet betrokken bij de verhuur procedure, omdat dat door derde is geregelt. per i okt. gaat de huur in . de schrik was groot, bij het betreden van de kamer. niet leeg, vies en smerig, een gaskachel die het niet doet, ook lang niet onderhouden, met pal ernaast een gasmeter. in het hele pand geen rookmelders of blusapparatuur. midden in de kamer was een groot bouwsel gemaakt door vorige huurder. dus geen enkele mogelijkheid voor normaal inrichten.ik heb direct gebeld met de bemiddelaarster van het pand, terstond een andere kamer die is vrijgekomen in ander pand aan mijn dochter te verhuren, en het contract van deze kamer te vernietigen. de andere huurster in dit pand heeft alle gemeenschappelijke ruimtes in gebruik, alsof het haar woning is, maar zij en haar zoon hebben ook alleen kamers gehuurd. mijn dochter mocht ook niet wassen.,terwijl de wasmachiene in de gezamenlijk keuken staat. zij kan op dit moment dus aldriedagen niet wonen op kamers. voorts zijn er mensen ingehuurt geweest die zouden helpen met verhuizen. er was al voor betaalt. wat kan ik nog doen in deze, wie heeft raad, groet van michelle. |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 11:47 Onderwerp: |
|
|
Ik hoor je praten over een contract. Er is dus neem ik aan een soort van huurcontract getekend?? En is die getekend door je dochter van 16? Als dat zo is dan kan je sowieso van het contract af want je dochter is ( in dit geval) handelingsonbekwaam. Dat betekent dat jij het contract kan vernietigen. |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 13:38 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je reactie zeer attent. maar het huurcontract is ook getekent door haar gezinsvoogd. ik weet niet of dat wat uitmaakt?  |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 14:37 Onderwerp: |
|
|
Als haar gezinsvoogd ook heeft getekend is, kun Eva's bijdrage negeren.
Dan kun je namelijk niet (automatisch) vernietigen. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 15:39 Onderwerp: |
|
|
:bedankt voor jullie adviezen heb nu afgesproken met bemiddelingsburoo. dat mijn dochter samen met mij woensdag naar drie andere kamers kan gaan kijken. maar ze had al huur betaald van de ongeschikte kamer. erkent door de verhuurder. kan ze de dagen dat ze nu niet op een kamer kon maar alwel had betaalt op 1 oktober geld terugvorderen ?of verrekenen met niew huurcontract ?bedankt vast michelle. P  |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 16:10 Onderwerp: |
|
|
Terugvorderen is een heel (reken) gedoe.
Het lijkt me het makkelijkst om het te verrekenen.
Als de wederpartij heeft erkent dat de (oude) kamer niet geschikt was moet dat ook geen probleem zijn lijkt me. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: ma 03 okt 2005 16:25 Onderwerp: kamerhuur |
|
|
bedankt vooe je ractie, denk dat je gelijk hebt. als ik woensdag thuis ben in de avond, zal ik hier doorgeven hoe het zakelijk is afgerond, groetjes, michelle.  |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: zo 30 okt 2005 20:09 Onderwerp: 16 jarige |
|
|
mijn vraag is, mag een 16 jarige een contract tekenen, voor kamerhuur? |
|
|
|
 |
Studiosus
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 30 okt 2005 20:58 Onderwerp: |
|
|
Minderjarigen zijn in beginsel handelinsonbekwaam, personen die de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt hebben kunnen geen onaantastbare rechtshandelingen verrichten. Het overeenkomen van een kamerhuur is een rechtshandeling.
Er zijn uitzonderingen op deze regel:
Wanneer vooraf toestemming is verleend door de wettelijk vertegenwoordiger, of
Wanneer het gaat om een rechtshandeling die gebruikelijk is voor iemand van die leeftijd, 16 in dit geval, is de rechtshandeling geldig.
Ik weet niet of het huren van een kamer gebruikelijk is voor iemand van 16, ik denk zelf van niet. _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: zo 30 okt 2005 21:06 Onderwerp: 16 jarige |
|
|
bedankt voor de reactie. de wettelijke vertegenwoordiger heeft geen toestemming verleent, en ook niet meegetekent. michelle. |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 30 okt 2005 21:13 Onderwerp: |
|
|
Topic merged |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 30 okt 2005 22:36 Onderwerp: Re: 16 jarige |
|
|
michelle schreef: | bedankt voor de reactie. de wettelijke vertegenwoordiger heeft geen toestemming verleent, en ook niet meegetekent. michelle. |
(probeer eens 'verleend' en 'meegetekend')
Voor een 16 jarige die zelfstandig woont, is het sluiten van een huurovereenkomst niet zo vreemd. |
|
|
|
 |
BB2
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 31 okt 2005 11:12 Onderwerp: |
|
|
Maar het is niet heel gebruikelijk dat een zestienjarige zelfstandig woont. Het lijkt me dus dat de ovk op deze grond wel vernietigbaar is. |
|
|
|
 |
michelle
|
Geplaatst: ma 31 okt 2005 13:35 Onderwerp: kamerhuur 16jarige |
|
|
bedankt voor de reactie. inderdaad is het niet gebruikelijk dat een 16jarige zelfstandig gaat wonen. maar is in dit geval wegens gebrek aan behandelingsplek. maar toch bedankt, michelle.  |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 01 nov 2005 12:39 Onderwerp: |
|
|
Ja maar er was toch een gezinsvoogd die ook meegetekend had?? Hoe zit het daar nou mee? Want dan gaat de handelingsonbekwaamheid dus niet op... |
|
|
|
 |
|