Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 8:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kamer valt over 'zittende advocaat'
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pauluzz schreef:
volgens het gelijkheidsbeginsel is iedereen gelijk ongeacht zijn/haar geloof.

Fout.

Intussen lees ik dat, geheel conform de betreurenswaardige "traditie" van de hedendaagse politiek, er al een kamermeerderheid is gevonden voor een nieuwe Wet omgangsvormen advocaten. Waarom ook het land besturen als er zoveel onzin te verzinnen valt!

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoezo fout? bedoel je dat iedereen nogsteeds moet gaan staan en hij niet? of begrijp ik je verkeerd.

verder is het idd erg treurig dat dit allemal weer nodig is je staat op uit respecht voor de rechtbank, niet de persoon die daar gaat zitten.
Verder heb ik een welbekende joodse advocaat Bram M. nog nooit met een keppeltje in de rechtbank gezien.

maar laten we niet teveel afdwalen.............
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pauluzz schreef:
hoezo fout? bedoel je dat iedereen nogsteeds moet gaan staan en hij niet? of begrijp ik je verkeerd.

Zie wat ik van je tekst heb gequote. Dat is fout. Ik quote niet voor niets.

Het is een feit dat je met een beroep op de godsdienstvrijheid soms iets mag dat anders niet zou hebben gemogen. Dit is niet in strijd met art. 1 Gw. Iedereen met dezelfde religieuze overtuiging mag op gelijke wijze een beroep doen op deze overtuiging, dat is wat art. 1 Gw zegt.

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk snap ik dat je quote, maar dan kan ik er nog wel vragen over hebben waar ik fout zit.

ik interpreteerde het anders, namelijk gelijkheid als zijnde mens en niet als gelijke binnen een godsdienst, etc.

Bedankt voor je uitleg, hoe triest ik hem helaas ook vind
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat we maar steeds overstag gaan als iemand een beroep doet op zijn godsdienstvrijheid zoals in het onderhavige geval.
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

persoonlijk vind ik dat het slechts een traditie is en dat we ons daar niet zo druk over moeten maken. Respect kan op allerlei manieren worden getoont, niet alleen door staan. Dat hij blijft zitten zegt niets over of hij wel of geen respect heeft voor de rechterlijke macht. Toga en dergelijke is ook onzin, recht geschied nou eenmaal door mensen en het wordt gemaakt door mensen, daar is niets onafhankelijks aan. Nu niet allemaal tegelijk happen Laughing
pauluzz

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Basa schreef:
persoonlijk vind ik dat het slechts een traditie is en dat we ons daar niet zo druk over moeten maken.

Ok dat vind jij, maar waar stopt dit?????

streng gelovige moslims mogen ook huwen met meerdere vrouwen en ook huwen mat meisjes vanaf 9!!!!! jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en als we op die toer gaan ken ik er ook nog een, ik ben katholiek!!
[u]genesis 21,24 oog om oog, tand om tand[/u]

waarvoor dan nog rechtbank, huis van bewaring............

verder is het discriminatie dat hij iets mag en ik niet vanwegen een ander geloof, bedenk eens wat voor rellen zouden uitbreken als een moslim iets niet mag en een ongelovige of christen wel!!
Of dat een blanke iets mag en een neger niet!!

ik kom uit een oudere familie mijn vader/ooms hebben de oorlog ruim meegemaakt en er is helemaal niets van geleerd!!!!!!!!

DENK NA!!!!
bona fides

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pauluzz schreef:
DENK NA!!!!

En begin bij jezelf.

Doet het pijn als een ander niet voor je opstaat of iets op zijn hoofd heeft zitten?

Waarom moet een advocaat voor een rechter opstaan, maar een rechter voor een advocaat niet? Zijn een advocaat en een rechter niet gelijk als mens?

Denk na.

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je staat niet op voor de rechter, maar voor de rechtbank.

had je zelf ook kunnen bedenken.

maar als jij er zo over denkt prima! ben je advocaat? blijf dan ook eens zitten ik zie je wel op het journaal

succes ermee!!
bona fides

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pauluzz schreef:

Je staat op wanneer de rechtbank de zaal binnenkomt? Rolling Eyes

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 8:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
pauluzz schreef:

Ik heb geen juridische opleiding gehad maar ooit is van etiketten en omgangsvormen gehoord.

Mij werd verteld dat als iemand opstaat in de rechtbank als de rechter(s) binnenkomen niet is omdat er iemand binnenkomt maar dat daar de vertegenwoordiging van onze grondwet binnenkomt.

Als Nederlands staatsburger sta je dus niet op voor de drager van de grondwet maar voor het recht dat voortvloeit uit de grondwet en die wij als Nederlands staatsburger accepteren en als dusdanig hebben te respecteren.

Zodra een geloof weer boven de Nederlandse grondwet wordt gesteld zijn we in mijn ogen verkeerd bezig.
BartL

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 9:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
bona fides schreef:
pauluzz schreef:

Ik heb geen juridische opleiding gehad maar ooit is van etiketten en omgangsvormen gehoord.

Mij werd verteld dat als iemand opstaat in de rechtbank als de rechter(s) binnenkomen niet is omdat er iemand binnenkomt maar dat daar de vertegenwoordiging van onze grondwet binnenkomt.

Als Nederlands staatsburger sta je dus niet op voor de drager van de grondwet maar voor het recht dat voortvloeit uit de grondwet en die wij als Nederlands staatsburger accepteren en als dusdanig hebben te respecteren.

Zodra een geloof weer boven de Nederlandse grondwet wordt gesteld zijn we in mijn ogen verkeerd bezig.

Indien er in de Grondwet zou staan dat men dient op te staan zodra een rechter binnenkomt dan zou je gelijk hebben. Maar dat staat er niet in. Geloof kan in sommige gelegenheden wel boven omgangsvormen worden gesteld maar nooit boven de wet.

Van het idee dat geloofsgewoonten in dit geval belangrijker worden geacht dan de gebruikelijke vorm van het tonen van respect mag iedereen van vinden wat hij wil, maar dat deze advocaat het recht heeft om zo te handelen is eigenlijk ook groot goed.
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 19:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
pauluzz schreef:

Kun je nu echt niet bedenken dat een rechter met zijn toga de rechterlijke macht vertegenwoordigd en dat je derhalve niet opstaat voor de rechter maar voor datgene wat het ambt van rechter vertegenwoordigt?

bona fides schreef:
Denk na.

Houd je niet onnodig van de domme. Dank.
pauluzz

BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
pauluzz schreef:

wat zegt een parketwacht? dames en heren de rechtbank wanneer de rechter(s) binnenkomen, want zonder rechter geen rechtbank.
Maar als je het duidelijker wil is ook goed, je gaat niet staan voor de persoon die binnenkomt maar voor het ambt wat hij bekleed.

en dan je vraag of een rechter en advocaat niet hetzelfde zijn als mens, wel je schrijft zelf dat Mohammed Enait bepaalde rechten (blijven zitten dus) heeft en een ander niet en dat dat in art1 GW staat.
Dus schrijf je dat wij als zijnde mensen niet gelijk zijn, immers iemand met een bepaald geloof kan andere rechten hebben dan iemand met een ander geloof of een ongelovige.
Dus waarom heeft een rechter die een ambt bekleed waarin hij de wet vertegenwoordigd niet recht op een respect?
Want daar zijn meer voorbeelde van, je kan mij uitmaken voor vanalles wat lelijk is, daar achter je scherm op internet en zelfs in mijn gezicht, doe je dat bij de politie heb je een bekeuring.
Is het in een rechtbank jouw woord tegen dat van een agent? agent heeft gelijk.
Als iemand overleden is en de kist word de kerk/zaal in of uit gereden sta je ook op uit respect.
Bij de dodenherdenking gaan de mensen ook staan.
Hoeveel mannen gaan nog op een knie om een huwelijksaanzoek te doen?

Het heeft ook te maken met die beroemde normen en waarden, waar je nu weer niets over hoort natuurlijk.
Als je een moskee binnenloopt wordt ook verwacht dat je je schoenen uittrekt staat dat in de wet? nee ook niet.
Als je daat binnen bent en je gaat een broodje ham eten zullen ze ook niet de humor van inzien, maar staat ook niet in de wet dat het verboden is.
En zo kan ik nog wel even doorgaan met allerlei onzin

maja we kunnen hier wel erg kinderachtig en lelijk tegen elkaar gaan doen maar dit is niet echt het forum daarvoor.
Want ik snap je heus wel maar wat mij irriteert is dat er verschil wordt gemaakt, in dit geval of iedereen staat op of we schaffen dat gewoon af.
Maar nu zijn ze in Den Haag bezig met een of ander wetje terwijl ze m.i. toch belangrijkere zaken te doen hebben.

En ik mag toch aannemen dat hij wist van het protocol voordat hij ging studeren? bij sommige functie's horen nu eenmaal bepaalde niet wettelijke vereisten.
Ik denk niet dat omze premier o.i.d. in een joggingbroek op bezoek gaat bij de koningin.
En zo zijn er gerust meer protocollen, vereisten etc..

Daarom schreef ik denk na, we moeten niet altijd de wereld om gaan draaien en ook nadenken wat voor effect het meer heeft en wat voor effect in de toekomst.
En neem gerust van mij aan, ik ben niet perfect en heb de wijsheid ook niet in pacht, daarin zijn we wel allemaal gelijk!

wat mij persoonlijk betreft, ik heb geen hekel aan allochtone nederlanders, sterker nog mijn vriendin is italiaans/nederlands.
Wat iemand prive doet moet hij/zij zelf weten, binnen het kader van de wet uiteraard, maar daarbuiten..........tsja............ik ben het ook niet overal mee eens, maar soms hoort iets ergens bij ook al lijkt het totaal nutteloos.
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ok dat vind jij, maar waar stopt dit?????
Het stopt niet want een samenleving is dynamisch en blijft veranderen. Dat het voor sommige mensen te snel gaat, is logisch. Immers, wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.

Quote:
streng gelovige moslims mogen ook huwen met meerdere vrouwen en ook huwen mat meisjes vanaf 9!!!!! jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee hoor, niet alle streng gelovige moslims. Dat gebeurd wel in aftanse groeperingen in verre afgelegen dorpjes. Zij leven nog zoals jouw oude familie eeuwen geleden leefden, als barbaren. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, want ze weten niet beter. En ten tweede is dat een stigmatisering van beschamende omvang, dat enkele streng gelovige, in een gesloten gemeenschap levende, christenen hun kinderen seksueel misbruiken, wil nog niet zeggen dat alle streng gelovige christenen dat doen.

Quote:
en als we op die toer gaan ken ik er ook nog een, ik ben katholiek!!
[u]genesis 21,24 oog om oog, tand om tand[/u]
kom op zeg Laughing

Quote:
waarvoor dan nog rechtbank, huis van bewaring............
Ja, wat heeft het nog allemaal voorn zin als we niet meer hoeven op te staan als rechters naar binnen lopen. Crying or Very sad De Nederlandse samenleving is verloren. Crying or Very sad

Quote:
verder is het discriminatie dat hij iets mag en ik niet vanwegen een ander geloof, bedenk eens wat voor rellen zouden uitbreken als een moslim iets niet mag en een ongelovige of christen wel!!
Of dat een blanke iets mag en een neger niet!!
Zijn die uitroeptekens echt nodig?

Quote:
ik kom uit een oudere familie mijn vader/ooms hebben de oorlog ruim meegemaakt en er is helemaal niets van geleerd!!!!!!!!
Bijna ieders grootouders hebben wel iets van de oorlog meegekregen, niet zo speciaal dus. Jouw grootouders zaten net als ieders grootouders natuurlijk ook in het verzet.

Quote:
DENK NA!!!!
En dan?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds