Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
mprins1993
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 mrt 2012 19:11 Onderwerp: Issue met NS Dal Vrij abonnement |
|
|
Beste lezer,
Ik zit met een conflict met de NS. Ik heb in november 2011 een abonnement afgesloten bij de NS. Een zogeheten Dal Vrij abonnement a 90 euro per maand waarmee je onbeperkt kan reizen buiten de spits om voor het vaste bedrag va 90 euro per maand.
Nu is het echter zo dat ik dit abonnement heb afgesloten wegens mijn vorige werkgever die geen reiskostenvergoeding bood. Inmiddels ben ik veranderd van baan en werk ik nu daar waar ze WEL reiskostenvergoeding hanteren, alleen vergoeden ze geen abonnementen maar enkel losse treinkaartjes. Daarnaast is het zo dat ik nu juist WEL in de spits reis terwijl mijn abonnement dat niet toelaat. In die zin is mijn abonnement dus aanzienlijk in gebruikswaarde verminderd.
In de algemene voorwaarden wordt het volgende beschreven:
Quote: |
Als de aantallen of soorten vervoerbewijzen waarop korting wordt verleend,
op een bepaald moment worden beperkt en u kunt aantonen dat het
Abonnement voor u daarom aanmerkelijk in gebruikswaarde is verminderd,
heeft u het recht het Abonnement op te zeggen tegen een moment dat is
gelegen tot 3 maanden na de inwerkingtreding van de beperking. Naast deze
vereiste opzegging eindigt het Abonnement niet eerder dan het moment
waarop u het Abonnement op een door Trans Link Systems B.V erkend
apparaat elektronisch heeft verwijderd van de OV-chipkaart (Deactiveren).
De beperking treedt wel in werking en geldt dus ook voor uw Abonnement
totdat uw Abonnement daadwerkelijk is beëindigd. Pas na het elektronisch
verwijderen vervalt uw verplichting tot betaling en/of kan sprake zijn van
terugbetaling van (een deel) van de abonnementsgelden. |
Als ik echter contact met de klantenservice opneem krijg ik als antwoord dat ze het niet kunnen opzeggen voor me en dat ik er een jaar aan vast zit.
In die algemene voorwaarden, eerste regel, staat dus dat als hij voor mij in gebruikswaarde verminderd ik recht heb om het abonnement op te zeggen tot 3 maanden na de inwerktreding van de beperking. Deze beperking is nu 1 maand van toepassing. (ter info: de beperking is in mijn geval het niet KUNNEN gebruiken van mijn abonnement omdat ik in de spits reis)
Wat kan ik nu doen en welke rechten heb ik?
Met vriendelijke groeten,
M. Prins |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2012 9:38 Onderwerp: Re: Issue met NS Dal Vrij abonnement |
|
|
mprins1993 schreef: | Beste lezer,
Ik zit met een conflict met de NS. Ik heb in november 2011 een abonnement afgesloten bij de NS. Een zogeheten Dal Vrij abonnement a 90 euro per maand waarmee je onbeperkt kan reizen buiten de spits om voor het vaste bedrag va 90 euro per maand.
Nu is het echter zo dat ik dit abonnement heb afgesloten wegens mijn vorige werkgever die geen reiskostenvergoeding bood. Inmiddels ben ik veranderd van baan en werk ik nu daar waar ze WEL reiskostenvergoeding hanteren, alleen vergoeden ze geen abonnementen maar enkel losse treinkaartjes. Daarnaast is het zo dat ik nu juist WEL in de spits reis terwijl mijn abonnement dat niet toelaat. In die zin is mijn abonnement dus aanzienlijk in gebruikswaarde verminderd.
In de algemene voorwaarden wordt het volgende beschreven:
Quote: |
Als de aantallen of soorten vervoerbewijzen waarop korting wordt verleend,
op een bepaald moment worden beperkt en u kunt aantonen dat het
Abonnement voor u daarom aanmerkelijk in gebruikswaarde is verminderd,
heeft u het recht het Abonnement op te zeggen tegen een moment dat is
gelegen tot 3 maanden na de inwerkingtreding van de beperking. Naast deze
vereiste opzegging eindigt het Abonnement niet eerder dan het moment
waarop u het Abonnement op een door Trans Link Systems B.V erkend
apparaat elektronisch heeft verwijderd van de OV-chipkaart (Deactiveren).
De beperking treedt wel in werking en geldt dus ook voor uw Abonnement
totdat uw Abonnement daadwerkelijk is beëindigd. Pas na het elektronisch
verwijderen vervalt uw verplichting tot betaling en/of kan sprake zijn van
terugbetaling van (een deel) van de abonnementsgelden. |
Als ik echter contact met de klantenservice opneem krijg ik als antwoord dat ze het niet kunnen opzeggen voor me en dat ik er een jaar aan vast zit.
In die algemene voorwaarden, eerste regel, staat dus dat als hij voor mij in gebruikswaarde verminderd ik recht heb om het abonnement op te zeggen tot 3 maanden na de inwerktreding van de beperking. Deze beperking is nu 1 maand van toepassing. (ter info: de beperking is in mijn geval het niet KUNNEN gebruiken van mijn abonnement omdat ik in de spits reis)
Wat kan ik nu doen en welke rechten heb ik?
Met vriendelijke groeten,
M. Prins |
Volgens mij moet je de tekst van de betreffende voorwaarde nog eens goed lezen. Als er een beperking komt van het abonnement (bijvoorbeeld, ik verzin maar iets, de spits duurt nu niet meer van 7 tot 9 uur maar van 6 tot 10, en daardoor vermindert de gebruikswaarde voor een gebruiker, dan kun je opzeggen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|