Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 12 aug 2025 19:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Is schadeformulier bindend ?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
IrisW

Leeftijd: 68
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 22:38    Onderwerp: Is schadeformulier bindend ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Mijn dochter is met haar auto eind oktober 2010 aangereden door een auto die welliswaar van rechts kwam, maar geen voorrang had ivm verhoogde rijbaanscheiding.Hij reed rechtdoor waar dit niet mocht om de bocht naar links te nemen en raakte toen de auto van mijn dochter.
Dit gebeurde vlakbij mijn werk dus ben ik er direkt naartoe gereden en heb samen met de tegenpartij het schadeformulier ingevuld. De politie is
tot 2x gebeld maar wilde niet komen omdat beide auto's nog konden rijden en er geen letselschade was.

Nu, bijna 3 maanden later krijgt zij van de verzekering van de tegenpartij kopieen van de tegenpartij met daarop een totaal, maar dan ook echt een totaal andere verkeerssituatie en wordt de schuld bij mijn dochter neergelegd.
Ook waren er ineens 2 getuigenverklaringen van personen die er helemaal niet waren. Ik was er immers zelf bij.
Het dossier is gesloten...

Schade die door mijn dochter is voorgeschoten 1500 euro.

Mijn vraag is : Het schadeformulier wat ik, samen met de bestuurder van de auto en mijn dochter, heb ingevuld en is ondertekend, geldt dit dan ineens niet meer?

Of weet iemand misschien welke instanties wij moeten inschakelen?
Of andere tips ?

Iris.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom is de schade voorgeschoten? Als je ervan uit gaat dat je geen schuld hebt betaal je toch niets?

Het lijkt mij dat een door beide ondertekend schadeformulier leidend is. Als de verzekering van de andere partij zich op het standpunt stelt dat het anders is gegaan dan moet ze maar bewijzen dat het anders is dan het originele schadeformulier aangeeft.

Dat het dossier is gesloten lijkt mij geen reden om geen stappen meer te kunnen ondernemen.

Het wordt wel getrouwtrek denk ik omdat er reeds is betaald. Dit is een sterk middel dat uit handen is gegeven.
Ik denk dat het verstandig is om de verzekering te schrijven en de situatie uit te leggen waarbij je het getekende formulier, een kopie uiteraard, meestuurd. Je geeft erbij aan dat je niet zult schromen om juridische stappen te ondernemen om je recht te halen.

Je kunt het aan de rechter voorleggen.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Waarom is de schade voorgeschoten? Als je ervan uit gaat dat je geen schuld hebt betaal je toch niets?

Misschien heeft die 1500 euro betrekking op de schade aan de auto van de dochter?

BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*Die 1500 euro was de schade aan haar auto en die moest zij voorschieten anders krijg je de auto niet mee....
*De verzekering heeft al een kopie van het schadeformulier

Ik denk er over na om haar verz maatsch. te bellen/ schrijven en mijzelf als een *soort* getuige op te werpen. Dit, omdat de tegenpartij een getuigenverklaring heeft van een persoon die verklaart naast de bestuurder te hebben gezeten.
Ik was vrij snel ter plaatse en heb die persoon echt niet gezien. Ook daar is voor getekend, dat er geen getuigen waren.
De rollen worden gewoon omgedraaid, de tegenpartij dient bij de verz maatsch van mijn dochter een claim in ook van 1500 euro!
Wij moeten sterk in onze schoenen blijven staan om het tegendeel te bewijzen.
Natuurlijk denken wij aan juridische stappen. Dit zal je toch moeten voorschieten. En stel dat je dit zou winnen. Ja, dat draait hij voor alle kosten op, maar van een kale kip kun je niet plukken...
Of, zij staan straks onder ede glashard te liegen en staat zij ook met lege handen.( lees: lege bankrekening..)
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 2:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom heb je geen vertrouwen in de verzekeringsmaatschappij van je dochter? Zorg ervoor dat zij de juiste informatie hebben.

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb contact gehad met de verzekeringsmaatschappij van mijn dochter.
Zij wijzen in ieder geval de claim vd tegenpartij af, dat is goed nieuws.Echter, de tegenpartij zegt nu ook letselschade te hebben!
Je hoort of leest vaak over dit soort praktijken, maar wat is het wrang als dit dicht bij komt.
De kopieen vd tegenpartij zoals getuigenverklaringen etc die zijn nu opgestuurd naar de verz.maatsch van mijn dochter.

Ook heb ik het Juridisch Loket gebeld. Het 1e aanrijdingsformulier met daarop de enige en juiste toedracht van de aanrijding plus 2 handtekeningen zijn wel degelijk rechtsgeldig.

Ik ben daarop meteen gaan bellen met de tussenpersoon vd tegenpartij met de vraag het originele schadeformulier terug te sturen.Daar zag de dame die ik aan de lijn had het nut niet van in en zei ik stuur u wel een kopie.Ik antwoordde, nee u stuurt mij het origineel, houdt u maar een kopie want volgens u is het dossier gesloten.Na lang aandringen gaat zij dit doen en verbrak meteen de verbinding.
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het doet de zaak geen goed als je zelf in gaat grijpen en contacten gaat leggen. Je hebt hiervoor een verzekeringsmaatschappij (en daar betaal je voor). Maak het niet jouw probleem.
IrisW

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedoel je daarmee dat ik om het originele schadeformulier heb gevraagd ?
Als dat zo is, onze verz maatsch vroeg om een kopie hiervan waarop beide handtekeningen duidelijker op te zien zijn.
Vandaar dat ik de tegenpartij gebeld heb.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds