Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 11:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Is dit geldig?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Christeltje

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 16:19    Onderwerp: Is dit geldig? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje...

Een vriendin van mij heeft met een kennis een contract opgemaakt voor een bdsm-relatie, maar het contract is nooit getekend, er zijn een paar msn chats geweest en daarin ging ze met een paar dingen akkoord. Er stond in het contract dat als ze het zou verbreken dat hij het recht had dat hij haar moeder op de hoogte zou brengen. Hij heeft er zelf bij gezet dat hij ook jeugdzorg zou inlichten. Ze heeft het contract dus niet getekend.
Nu kreeg ze onlangs een relatie met iemand en ze bracht de man op de hoogte dat de overeenkomst niet meer zou doorgaan.
Nu dreigt hij ermee om dus de foto's en filmpjes die hij heeft (die had ze naar hem gestuurd) naar haar moeder en jeugdzorg te sturen, want hij blijft er dus bij dat het contract dat opgemaakt is dat dit geldig is. Dat de chatlogs geldig zijn in een rechtbank.
Wij hadden zou iets van er is niets getekend en zo'n contract is een contract tussen 2 personen in een spel en dit is sowieso niet rechtsgeldig.
Wat kan hij doen?
Maar meer kan zij hem aanklagen als hij toch dingen gaat ondernemen en het opsturen.
Hij is pisnijdig omdat de vriend van haar bij de politie werkt, ze wil hem er niet bij betrekken.
Vooral omdat ze haar relatie niet op het spel wil zetten.
Hij is blijkbaar al verschillende keren in aanraking gekomen met de politie en is nu bang dat hij zich ermee gaat bemoeien.
Hij blijft haar ook maar sms'jes sturen met bedreigingen..Vandaag ook nog dat ze haar vriend toch op de hoogte had gebracht en dat hij en zijn jurist de documenten die ze hebben gaan versturen naar de desbetreffende personen. Ook naar haar vriend.

Kan iemand hier een serieus antwoord opgeven of die man een poot heeft om op te staan en wat ze nu het beste kan doen?

Ze is niet op de hoogte dat ik dit doe, maar ze is ten einde raad en ik wil haar graag helpen alleen ik weet niet hoe vandaar mijn vraag hier.

Christel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze moet direct de politie inschakelen. Wat hij doet is strafbaar. Een flinke waarschuwing van de politie zal hem wellicht ervan overtuigen deze vrouw verder met rust te laten.

Dat "contract" stelt natuurlijk helemaal niets voor, ondertekend of niet, en zal hem zeker niet straffeloos maken. Ten eerste maakte dat, zoals je zelf al aangeeft, slechts deel uit van het spel en was het voor beide partijen duidelijk dat de vrouw niet de intentie had zich daadwerkelijk te binden. Ten tweede is zo'n overeenkomst in strijd met de openbare orde en de goede zeden, en dus nietig.

BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 8:17    Onderwerp: Is dit geldig? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen Bona Fides,

Ze heeft gisteren naar de politie gebeld, hij bleef haar maar lastig vallen en probeerde haar onder druk te zetten, door te schrijven dat hij en zijn raadsman alles naar haar vriend zouden sturen. Hij schreef dat ze toch haar vriend had ingelicht en dat hij nu alles zou doorsturen naar haar.
Hij heeft het adres en de naam niet van haar vriend, dus ze besefte wel dat dit enkel loze woorden waren. Maar ik heb haar duidelijk kunnen maken dat hij niet zou stoppen, dat ze naar de politie moest gaan. Toen heeft ze hem nog keer gevraagd om te stoppen met het onderdruk zetten en bedreigen anders zou ze dezelfde avond nog naar het politiekantoor gaan en een aanklacht tegen hem indienen.
Toen schreef hij dat zij hem aan het bedreigen was en dat hij nu alles zou doorsturen aan haar vriend.
Ze heeft hem nog een laatst keer de keuze gelaten of stoppen of een aanklacht dat dit nu zijn keuze was, hij schreef steeds het is jou keuze, toen kreeg ze ga aangifte doen en wij bellen wij even naar je flikje..
Toen heeft ze naar het politiekantoor gebeld en gevraagd of die nog open waren en of er ok een vrouwelijke agente aanwezig was, want dat ze graag aangifte wou doen van bedreigingen. Ze kreeg een vrouwelijke agente aan de telefoon en heeft toen uitgelegd wat eraan de hand was.

De raad was niet meer op reageren, andere tijdelijke simkaart nemen of nummer laten veranderen.
Verder konden ze niets doen, tenzij hij gedreigd had haar of haar vriend iets te doen.
Nou schrijven laat die flik maar naar mij komen dan help ik hem gelijk effe en zorg dat hij voor zolang ik leef niet in mijn buurt komen anders ga ik nog een 18 jaar met trots zitten, lijken voor mij bedreigingen .

Ze heeft nu een afspraak op 14 juni om een aanklacht te laten opmaken, ze heeft ook gebeld naar haar provider en daar is haar nummer per direct veranderd en omdat het de eerste keer was, was dit ook gratis.

We hebben dus de rest van de avond rustig kunnen doorbrengen... Ze hoopt alleen dat haar vriend dit niet te weten komt, ze voelt zich een beetje stom. Ook omdat ze hem dus foto's en filmpjes had gestuurd . Ze kende hem al 8 jaar, hij kwam heel vaak bij haar thuis toen ze nog in haar oude huis wonde, hij kende haar kinderen... Ze had nooit gedacht dat hij dit ooit zou doen...Het begon als een spelletje via de chat, meer was het ook niet voor haar. Toen ze zag dat hij jeugdzorg zou verwittigen als ze zich niet aan het contract zou houden, heeft ze het niet ondertekend. Hij had gezegd dat hij haar moeder nooit zou verwittigen, dat het gewoon maar stond om het echt te doen lijken.
Gisteren beweerde hij dat de chatlogs geldig waren en dat ze ermee akkoord was gegaan, dat hij nu ook het recht had om alles met haar te doen...Daar trapte ze niet in...dat zou wel mooi zijn dan kan iedereen waar je een erotische chat mee hebt zeggen dat wat erin staat diegene ook met de andere mag doen.

We wachten wel af wat er gebeurt als hij door de politie is verhoord...

Ze weet nu niet goed of ze haar vriend moet inlichten of niet... aan de ene kant wil ze wel, maar aan de andere kant is ze bang dat de relatie dan over is en dat wil ze niet.

Iig hartelijk bedankt voor je reactie, vertel ik haar straks even over en dan zal ze nog nog rustiger zijn.

Fijn weekend nog.

Christel
Lexus

Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die vriendin kan aangifte doen van het misdrijf 'dwang'. Dat is art. 284 Wetboek van Strafrecht. Mocht die andere man dreigen met bepaalde misdrijven, dan overtreedt hij art. 285.
Noem bij de politie vooral dat art. 284, want dat is niet bij iedereen voldoende bekend.
Christeltje

BerichtGeplaatst: za 11 jun 2011 10:33    Onderwerp: Is dit geldig? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Lexus,

Bedankt zal het doorgeven aan haar.

We hebben niets meer gehoord van hem.

groetjes

Christel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds