|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 15:53 Onderwerp: Invorderingswet 1990 artikel 11 |
|
|
Het Hefpunt heeft bij ons bedragen zowel op mijn naam als de naam van mijn partner bedragen afgeschreven. De bedragen zijn vernietigd en ik ben in het gelijk gesteld. Echter het Hefpunt schreef nog af van een oude bankrekening waarvan ik zij op de hoogte had gesteld het bankrekening nummer aan te passen. Toen schreven ze van beide rekeningnumers af. Omdat ik het niet vertrouwde had ik bedrag laten storneren. Zij hebben mij daarop nooit een herinnering gestuurd.
Nu rekening zij € 7,= euro aanmaningskosten. Echter dat mogen zij niet berekenen. Zij schuilen achter dit artikel:
Indien de belastingschuldige een belastingaanslag niet binnen de gestelde termijn betaalt, maant de ontvanger hem schriftelijk aan om alsnog binnen twee weken na de dagtekening van de aanmaning te betalen.
Echter daar staat niet bij vermeld dat ze dit mogen doen. DUO (IB-Groep) past ook aanmaningskosten toe als een terug betaler van zijn/haar studie schuld niet op tijd terug betaald. Maar wist u dat die kosten van circa € 7,= euro gewoon van uw totale studie schuld afgetrokken wordt? Zij mogen dit namelijk juridisch gezien niet doen! Enexis past dit ook toe door aanmaningskosten te vragen. Maar wettelijk gezien mag dit niet! Of klopt dat niet? |
|
|
|
 |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 dec 2011 12:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze gewezen op het feit staande dat dit artikel niet vermeld wordt dat ze € 7 euro in rekening mogen brengen. Nu komen ze met een ander artikel:
Kostenwet invordering rijksbelastingen, artikel 2 |
|
|
|
 |
|