|
Auteur |
Bericht |
kilauwi
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 0:00 Onderwerp: Invalshoeken betreft scenario verstrijken beslissingstermijn |
|
|
Beste mensen,
ik ben bezig met een casus en vraag me af of jullie me kunnen helpen met een paar invalshoeken wat betreft een mogelijke einde.
Het verhaal gaat als volgt: bedrijf doet aanvraag voor ontheffing van bestemmingsplan in een bepaald gebied. Het college van B&W wijzen deze af. De motivering toont echter aan dat de informatie die is gebruikt voor de beoordeling in strijd zijn met zorgvuldigheidsbeginsel en dus onjuist zijn. het bedrijf tekent binnen de wettelijke termijn bezwaar in. Nu begint het vreemde: de bezwarencommissie nodigt het betreffende bedrijf uit voor een hoorzitting. Enkel deze is gepland op de laatste dag van de termijn van de 6 weken waarbinnen de gemeente een besluit moet nemen. Er is echter geen verlenging aangegeven van deze termijn. Nu denk ik dat dit gaat eindigen met een fictieve weigering.
Nu vraag ik me af wat zijn andere mogelijkheden en wat betekent dit voor het bedrijf? ( mocht er tijdens de hoorzitting geen besluit genomen worden) En wat betekent het voor het bedrijf als er geen besluit wordt genomen op de laatste dag? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 8:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat er iets meer informatie nodig is.
Het gaat om een ontheffing op grond van 3.6 lid 1 sub c Wro neem ik aan? Aangezien het om een afwijzing daarvan gaat is 3.4 van de Awb niet van toepassing. Dan val je terug op de 'normale' procedure.
Je schrijft dat er sprake is van een bezwarencommissie. Bedoel je een commissie ex. art. 7:13 Awb? Indien dat het geval is, volgens mij is dat vrij gebruikelijk bij een gemeente, dan is de beslistermijn 12 weken gerekend vanaf de dag waarop de termijn voor indienen van bezwaarschrift is verstreken. In dat geval resteren er nog een aantal weken om een beslissing op bezwaar te nemen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
kilauwi
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 1:47 Onderwerp: |
|
|
Hallo bedankt voor je reactie,
Het gaat om een hoorzitting volgens artikel 7:2 AWB. Maakt dit enige verschil? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 11:06 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat maakt geen verschil. Makkelijkere vraag: is de voorzitter van de commissie waar jij je verhaal moet gaan doen een ambtenaar in dienst van die gemeente of komt hij ergens anders vandaan?
De figuur van fictieve weigering bestaat in dit geval niet. Als er niet tijdig wordt beslist dan wordt er... niet tijdig beslist. Je schrijft dan een briefje waarin je vraagt om alsnog een beslissing te nemen binnen twee weken.
Als er dus geen sprake is van een externe commissie, om het zo maar uit te drukken dan kun je aangeven dat volgens jou de termijn die dag verstrijkt en of zij aan kunnen geven wanneer ze denken een beslissing te gaan nemen.
Als er wel sprake is van een "externe commissie" dan kan de termijn nooit na zes weken zijn verlopen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|