|
Auteur |
Bericht |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 nov 2010 16:02 Onderwerp: Intrekken lidmaatschap bewonerscommissie |
|
|
Ik heb me opgegeven als lid van de bewonerscommissie voor mijn verhuurder. Ik ben aangenomen en daarvan een bevestiging per brief ontvangen met vergaderdata, afschrift van zaken die aanhangig zijn gemaakt bij de commissie, etc.
Helaas werd ik later gebeld met de mededeling dat de verhuurder iets aan de commissie heeft meegedeeld waarop de voorzitter het lidmaatschap introk. Daarvan is een bevestiging per brief zonder verdere specificatie door mij ontvangen.
In het sollicitatiegesprek is mij gevraagd naar de verstandhouding tussen mij en verhuurder, waarop ik antwoordde dat deze goed was. Immers, ik ben onlangs nog bij mijn contactpersoon geweest om te vragen of alle betalingen goed gingen en dat was zo. Huurachterstand was ingelopen, geen klachten meer over de buren zijnde huurders van de verhuurder.
Wat de verhuurder precies heeft gezegd tegen de commissie is mij niet bekend. Ik zie echter onder andere in de BBSH dat de commissie onafhankelijk behoort te zijn. Waarom zou dan een voorzitter op basis van verstrekte gegevens van de verhuurder dan toch een besluit terugdraaien? En is dat gegrond?
Na de afwijzing ben ik wel uitgenodigd voor de heropening van het pand van de verhuurder. Ik werd verzocht dit in een e-mail te bevestigen als ik zou komen, dat is beantwoord met de mededeling dat de uitnodiging bedoeld was voor zakelijke relaties (moet wel i.v.m. bewonerscommissie zijn). Ik snap niet hoe de administratie van de verhuurder of de commissie werkt dat dit kon gebeuren.
Hoe kan ik alsnog het lid zijn af proberen te dwingen? Ik heb het in het forum Bestuursrecht geplaatst omdat ik denk dat die van toepassing is. Van een arbeidsovereenkomst lijkt mij geen sprake. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 07 nov 2010 16:27 Onderwerp: Re: Intrekken lidmaatschap bewonerscommissie |
|
|
PcDealer schreef: | Ik heb me opgegeven als lid van de bewonerscommissie voor mijn verhuurder. Ik ben aangenomen
Helaas werd ik later gebeld met de mededeling dat de verhuurder iets aan de commissie heeft meegedeeld waarop de voorzitter het lidmaatschap introk. |
Je hèbt je niet opgegeven, je bènt opgegeven!
Wat ik weet van bewonerscommissies is dat de leden ervan een hecht kluppie uitmaken.
Ze willen je erbij of ze willen je niet erbij.
Als je daar bij wilt horen dan maak je de meeste kans door hen gewoon te vragen hoe het komt dat je er niet bij mag en melden dat je je wilt inzetten voor jezelf en de overige bewoners. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|