|
Auteur |
Bericht |
ArjenZ
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 dec 2010 23:17 Onderwerp: Intimidatie, Machtsmisbruik of gewoon acceptabel ??? |
|
|
Hallo,
Op de middelbare school is mijn zoon het volgende overkomen:
Na een kwajongensstreek (iemands ouders opbellen met de mededeling dat de dochter winkeldiefstal had gepleegd, alleen maar om een beetje te pesten) is de coordinator van de school erg kwaad geworden. Mijn zoon (13 jaar) heeft meegedaan, maar hij wilde zijn vrienden niet verlinken. Hij werd daarop zwaar onder druk gezet en met schorsing bedreigt. Daarom heeft hij toen wel de namen gegeven van zijn vrienden. De coordinator ontekent dit handelen niet, maar ziet het ook niet als een probleem. Het wordt door de coordinator van de school zeker niet gezien als vorm van machtsmisbruik of intimidatie.......
Graag hoor ik jullie mening(en) hierover.
Bedankt |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 22 dec 2010 9:45 Onderwerp: |
|
|
Wat wordt er verstaan onder 'zwaar onder druk zetten'? Dat is nogal subjectief. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
ArjenZ
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 dec 2010 13:37 Onderwerp: |
|
|
"Zwaar onder druk zetten" wat versta ik hieronder?
Hem werd gezegd dat als hij niet zou vertellen wie er mee had gedaan er een schorsing zou volgen. Nadat hij weer weigerde om "zijn vrienden te verraden" werden, in zijn bijzijn, de ouders gebeld en werd ons verteld "dat er over een schorsing werd gedacht". Hierbij werd niet gesproken over iets als interne schorsing, maar over een verwijdering van school. Dit schrikbeeld deed hem breken. Dit tezamen met schreeuwen (door de coordinator in haar kantoortje) tegen hem, heb ik gezien als "zwaar onder druk zetten". Het gaat hier om een dertienjarige ...
Alvast bedankt voor de reacties |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 22 dec 2010 16:15 Onderwerp: |
|
|
Als de uitlatingen op waarheid gebaseerd zijn en hij dus van school verwijderd zou kunnen worden door wat hij heeft gedaan lijkt het mij niet direct machtsmisbruik of intimidatie.
De kwajongensstreek kan ook een enorme impact hebben op het gezin dat er de dupe van is geworden. Ik zie dat niet als een lichte grap. Daar kan best een 'verhoor' tegenover staan. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|